Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag rekommenderar att du lägger en helg på att läsa på om hur allt fungerar. Det finns hur många trådar som helst som förklarar hur allt fungerar och vad andra har gjort som du kan få inspiration av.

Om man vill resa över loven så måste man boka dessa biljetter precis när de släpps (om de ens släpps några biljetter). Du kan jämföra det lite med en mellandagsrea, är du inte där och står i kö precis när de öppnar får du bara möjlighet att köpa det ingen annan ville ha.

Det låter lite som @agehall säger att du tittat på ekonomi-biljetter, då stämmer det att du lika gärna kan köpa biljetterna då priset är "likvärdigt". När du ska boka med poängen så brukar grundtipset vara att ska det vara värt det ska ni boka minst business class på flygen. Man måste dessutom vara lite flexibel, för att komma till Miami över påsk kanske du måste flyga med Lufthansa via Tyskland eller liknande.

SAS släpper oftast 2 platser i business och 4 platser i economy per flight som award (kan släppas mer närmre avresa). Dessa platser släpps som regel 330 dagar i förväg. Letar du då 329 dagar i förväg är risken stor att någon annan redan bokat platserna dagen innan då det säkert är några hundra personer som är ute efter exakt samma biljetter som du är ute efter.

Nu framgår det inte vart du vill åka och hur många ni är, men säg att ni är 2 personer så skulle ni kunna ta en semester till Bangkok enligt följande. Alla sökningar är gjorda för 2 personer i dessa exempel och det finns plats i business.
I exemplet nedan så åker du med andra ord 2 personer i Business från Stockholm till Bangkok, med vouchern betalar ni totalt 70k poäng/person (bry dig inte om vad som står i bilderna, det är kostnaden för de som reser med United poäng) och ca 3000 kronor/person i skatter och avgifter.
Visa bifogad bild 76131

Hemresa 2 veckor senare
Visa bifogad bild 76132

Stort tack för konkret svar, 330 dagar alltså , tack!
Jag ringde det där tallin numret och frågade just det, när släpps biljetterna ? Men hon sa att det inte fanns någon given tid för det, det kunde ske lite närsom...

Ja jag har bara kollat på ekonomibiljetter, barnen ska ju med så business är inte aktuellt . Det verkar ju isåfall som att det här kortet är mer riktat till de som flyger 2 pers och vill flyga business, och inte vi som vill flyga ekonomi och kan hitta såna biljetter förmånligt på annat håll isåfall.

. Finns det något annat sätt att få ut maximalt, som sagt att flyga ekonomi med star alliance var det ju ingen poäng alls med, blev lika dyrt som att köpa biljetterna.

Sen har jag sett att många gör många olika stopp , men vad är poängen med det ? stoppen får ju bara vara 24 h, eller är det så att andra tycker att det är roligt med själva flygresan ? Och inte som vi som bara ser det som ett sätt att komma fram?

flyger med barn, så förstaklass för 4 pers , det räcker aldrig poängen till.

4 till Miami under sportlovet bör gå att få till i Business. Jag bokade i Oktober senast för resa i Feb Mars. Fanns då med Swiss, sedan ca 3 nån innan kom det upp 4 platser på ett par avgångar med Lufthansa också

Ekonomibiljetter för sådant här är bortkastade poäng. Sorry, men så är det. Om det är vad du siktar på gör du fel. Du kommer troligen att spendera MINST lika mycket som om du köpt biljetterna.

Det är även så att awards kan släppas när som, men 330 dagar ut är ett bra riktmärke.

Det finns förresten en tjänst som kanske passar dig, de hjälper till med awardbokningar och kan kanske hitta något åt dig.

Chatflights heter den, jag vet inte om den funkar bra men är startad av folk som hängt här vill jag minnas.

Hur vet man om det släpps fler biljetter ? Sitter ni och kollar av varje dag ?
Ja du får hålla koll varje dag på morgonen och om det dyker upp ringa tallin och hoppas du kan boka dom.
Som agehall så, läs igenom några trådar så får du svar på dina frågor och hur du måste tänka och arbeta för att hitta ev biljetter.
Att bara ringa och få perfekta biljetter direkt är väldigt sällan det händer.
Vore det enkelt skulle alla göra det.

Känner man att man inte orkar förstå sig på det hela så fins det tjänster som kan hjälpa dig mot kostnad att boka.

Ekonomibiljetter för sådant här är bortkastade poäng. Sorry, men så är det. Om det är vad du siktar på gör du fel. Du kommer troligen att spendera MINST lika mycket som om du köpt biljetterna.

Det är även så att awards kan släppas när som, men 330 dagar ut är ett bra riktmärke.

Ja ungefär så känns det

4 till Miami under sportlovet bör gå att få till i Business. Jag bokade i Oktober senast för resa i Feb Mars. Fanns då med Swiss, sedan ca 3 nån innan kom det upp 4 platser på ett par avgångar med Lufthansa också

Men när du då bokar med ett star alliance bolag ,blev det ju ingen större skillnad i pris som om jag bokat med annat bolag direkt. , eller är det bara för att ni flyger business som ni tycker att det är värt det ?

Och dessa kan man väl inte se att boka på sas hemsida? Kollar jag nu finns det inga biljetter alls i hela februari 2019 med sas ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen