Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en resa med sas som jag tänkte boka och använda min 2-4-1. Problemet är att det inte finns någon hemresa än. Så om jag bokar utresan nu och använder min voucher, då antar jag att jag kommer få betala fullt pris för hemresan sen?

Något tips på hur jag kan göra?

Är själv i samma läge, har en 2-4-1-bokning med SAS med endast utresa och väntar på att hemresan ska släppas.

Är det någon som vet ifall man kan göra den ombokningen via SAS hemsida (förutsatt att det enbart gäller SAS-flighter), eller måste man ringa in för att få till det med vouchern?

Om du trycker på "Saldo Eurobonus-poäng" när du är inloggad på Amex, är det där det står att du har spenderat 130k? Bland transaktionerna där kan du även se vilken som har triggat vouchern.
Jag fick också det mailet och jag har spenderat 300k+ så det betyder ingenting. Vad som står när du loggar in på Amex är det som gäller, när väl vouchern är triggad kan du se den på SAS sida också när du söker poängresor. Brun banner högst upp 'erbjudande finns'

Tack för svar! Enligt Americanexpress så har jag 20k kvar innan jag får min voucher, då ignorerar jag mailet jag fått.

Tack för svar! Enligt Americanexpress så har jag 20k kvar innan jag får min voucher, då ignorerar jag mailet jag fått.

Det verkar vara någon bugg hos American Express nu... Jag fick ett mejl från Amex tidigare i veckan som gratulerade att jag nu nått upp till 150 000 kr i spending på mitt kort och därmed får en 2-4-1-voucher. Mejlet förklarade giltighetstid på vouchern, hur man bokar etc. Grejen är bara att jag nådde 150 000 kr i spending för över ett halvår sedan. Jag har dessutom redan använt vouchern för nån månad sen. Först tänkte jag att jag kanske har nått 300 000 kr i spending i år och därmed fått en andra voucher (vilket vore fel, för jag har SAS Premium och inte Elite) men inte då. Jag har vare sig nått 300 000 kr i spending i år och jag har inte heller fått någon ny voucher aktiverad på mitt Eurobonuskonto...

Hej!
Har en fråga om Amex 2-4-1 i kombination med Mastercard premiums ”betala för Go, res i plus”.
Fakta:
• har Amex Elite och 2-4-1 voucher.
• har MC premium och är berättigad till Plus till priset av Go i världen
• försöker boka HKG t.o.r. för 2 pers i Plus och tänkte priset skulle bli 60k poäng (30k pp istället för 40k pp).
• priset blir 80k och Tallin kunde inte hjälpa...
• EBS

Jag tycker mig ha läst (här tror jag)att det ska hå att kombinera dessa två erbjudanden, men lyckas varken hitta eller få till bokningen.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att reda ut hur det ligger till och vad som gäller ?

Hej!
Har en fråga om Amex 2-4-1 i kombination med Mastercard premiums ”betala för Go, res i plus”.
Fakta:
• har Amex Elite och 2-4-1 voucher.
• har MC premium och är berättigad till Plus till priset av Go i världen
• försöker boka HKG t.o.r. för 2 pers i Plus och tänkte priset skulle bli 60k poäng (30k pp istället för 40k pp).
• priset blir 80k och Tallin kunde inte hjälpa...
• EBS

Jag tycker mig ha läst (här tror jag)att det ska hå att kombinera dessa två erbjudanden, men lyckas varken hitta eller få till bokningen.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att reda ut hur det ligger till och vad som gäller ?
De går tyvärr inte att kombinera, måste köra den ena eller den andra (hade nästan blivit för bra annars).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen