Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Ny på forumet och relativt ny inom världen av poängjakt och bonusresor! Har ögnat igenom stora delar av tråden utan svar och utan vettigt svar från SAS chatt-support undrar jag:

Ska boka en poängresa för mig, frugan och våra barn, 1 och 4 år gamla och har en 2-4-1 voucher för detta: tydligen går detta ej att boka online, då "vouchern endast gäller för 2 personer". Får ju mest nytta om jag bokar in mig och fru på vouchern, och sen får barnrabatt på 4-åringen, men får inte till detta. Måste jag göra två seperata bokningar eller hur har ni i liknande situation löst det tidigare?

Tackar ödmjukast på förhand!

Hej!

Ny på forumet och relativt ny inom världen av poängjakt och bonusresor! Har ögnat igenom stora delar av tråden utan svar och utan vettigt svar från SAS chatt-support undrar jag:

Ska boka en poängresa för mig, frugan och våra barn, 1 och 4 år gamla och har en 2-4-1 voucher för detta: tydligen går detta ej att boka online, då "vouchern endast gäller för 2 personer". Får ju mest nytta om jag bokar in mig och fru på vouchern, och sen får barnrabatt på 4-åringen, men får inte till detta. Måste jag göra två seperata bokningar eller hur har ni i liknande situation löst det tidigare?

Tackar ödmjukast på förhand!
Ring till Tallinn (numret på vouchern) så hjälper de dig. Du kan få allt på samma bokning (om du betalar allt med poäng)

Japp, jag älskar det. Jag är hooked. Men jag tycker det är superdåligt att det inte erbjuds en söktjänst, ingen svensktalande bokningshjälp, inte ens en guide till hur och när man har bäst chans att hitta biljetter. ”Finns i sjön” säger de bara. Utan att ens peka på sjön.

Har ingen länk här via Tapatalk men finns flera API och sökfunktioner som diskuterats nyligen. Dessutom finns en nystartad svensktalande tjänst som hjälper till med att hitta awardresor.

Du hittar bland annat en mycket bra sökfunktion här:
SAS Business award flights - Travelhacks
Du kan även läsa mer om denna sökfunktion under denna del av forumet:
Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tycker det är ganska lätt att hitta SAS-resor där om man är lite flexibel med datum.

Alltså ... jag tänkte släppa det här. Jag förstår att man kan hitta biljetterna. Jag sitter själv många timmar i veckan och tycker det är kul. Så det är inte det som är problemet!
Att folk tipsar om API:er, tredjepartstjänster och forumtrådar stärker bara min tes: vanligt folk kan inte på ett smidigt sätt få tag det som de enligt avtal har rätt till. Köper du en korv av mig ska du inte behöva vara 1337 H4XX0R för att hitta korven. Och med allt ni har skrivit kommer ändå nya forummedlemmar hit och läser på och ställer frågor. Det visar att SAS inte ger tillräckligt bra service i dessa fall.

För den nyfikne kan jag tala om att Tallinn, som enligt SAS Sales & Service (Gold) skulle kunna färdigställa den förberedda bokningen, inte alls kunde det. Hänvisning tillbaka till SAS i Sverige för att ta bort bokningen, sedan nytt samtal till Tallinn. Så om SAS Sales & Service bara hade låtit bli att "reservera" de där biljetterna, så hade Tallinn kunnat lösa det. I alla fall enligt Tallinn.

@Erik M, jag kan inte tycka att problemet är så stort som du målar upp det. SAS-biljetter är enkla att söka fram via hemsidan och Star Alliance-biljetter får du hjälp via telefon att boka. Vill du optimera, få mest upplevelse för poängen, specifika kabinklasser, bolag, rutter mm får du göra en del av hemläxan själv precis som med allt annat du köper i livet.
Självklart är allt skönast att få serverat på ett fat, och Eivind Roald nämnde tidigare i år att det skulle bli möjligt att söka *A-awards på nya hemsidan, men vi får väl se...

Edit: Din voucher-upplevelse är naturligtvis bedrövlig och borde vara snabbt fixad av SAS och/eller Amex.

Alltså ... jag tänkte släppa det här. Jag förstår att man kan hitta biljetterna. Jag sitter själv många timmar i veckan och tycker det är kul. Så det är inte det som är problemet!
Att folk tipsar om API:er, tredjepartstjänster och forumtrådar stärker bara min tes: vanligt folk kan inte på ett smidigt sätt få tag det som de enligt avtal har rätt till. Köper du en korv av mig ska du inte behöva vara 1337 H4XX0R för att hitta korven. Och med allt ni har skrivit kommer ändå nya forummedlemmar hit och läser på och ställer frågor. Det visar att SAS inte ger tillräckligt bra service i dessa fall.

För den nyfikne kan jag tala om att Tallinn, som enligt SAS Sales & Service (Gold) skulle kunna färdigställa den förberedda bokningen, inte alls kunde det. Hänvisning tillbaka till SAS i Sverige för att ta bort bokningen, sedan nytt samtal till Tallinn. Så om SAS Sales & Service bara hade låtit bli att "reservera" de där biljetterna, så hade Tallinn kunnat lösa det. I alla fall enligt Tallinn.
Det finns en tråd av likasinnade människor.

http://www.businessclass.se/forum/threads/vad-är-poängen-med-poängen.16574/

Hej,

Började detta år med SAS Eurobons AMEX Premium-kortet, dock så var det runt maj, så jag har inte haft som mål att få ihop till en voucher detta år, men nu på sluttampen har det visat sig att det faktiskt är möjligt.

När jag är inloggad kan jag se att jag spenderat runt 130k detta år, och endast behöver spendera 20k till, dock så fick jag idag mail från American express att jag uppnått en spendering på 150k och alltså fått vouchern. Har någon vart med om detta tidigare? Jag bör ju inte vara kvalificerad ännu?

Hej,

Började detta år med SAS Eurobons AMEX Premium-kortet, dock så var det runt maj, så jag har inte haft som mål att få ihop till en voucher detta år, men nu på sluttampen har det visat sig att det faktiskt är möjligt.

När jag är inloggad kan jag se att jag spenderat runt 130k detta år, och endast behöver spendera 20k till, dock så fick jag idag mail från American express att jag uppnått en spendering på 150k och alltså fått vouchern. Har någon vart med om detta tidigare? Jag bör ju inte vara kvalificerad ännu?
Om du trycker på "Saldo Eurobonus-poäng" när du är inloggad på Amex, är det där det står att du har spenderat 130k? Bland transaktionerna där kan du även se vilken som har triggat vouchern.

Hej,

Jag fick också det mailet och jag har spenderat 300k+ så det betyder ingenting. Vad som står när du loggar in på Amex är det som gäller, när väl vouchern är triggad kan du se den på SAS sida också när du söker poängresor. Brun banner högst upp 'erbjudande finns'

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen