Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning om varför men jag tycker mig se en trend i att fler får denna voucher och är själva inte intresserade av att leta routing och tycker Tallinn ska göra det åt en. Detta är något som verkar vara mer vedertaget på andra forum.
Jag förstår de som tycker att Tallinn ska hitta routing. Jag tycker själv inte att det är så kul att ägna 4 timmar åt att leta efter en perfekt routing på tex United och sedan när man ska boka säger Tallinn att platserna inte finns. Så länge det inte finns ett onlineverktyg där man kan se exakt tillgänglighet så är det ju endast Tallinn som kan se tillgängligheten.

Jag förstår de som tycker att Tallinn ska hitta routing. Jag tycker själv inte att det är så kul att ägna 4 timmar åt att leta efter en perfekt routing på tex United och sedan när man ska boka säger Tallinn att platserna inte finns. Så länge det inte finns ett onlineverktyg där man kan se exakt tillgänglighet så är det ju endast Tallinn som kan se tillgängligheten.

Jag håller med om detta. Jag spenderade ganska mycket tid på att få till en bra resa, med hänsyn taget även till att min hustru helst bara vill flyga direktflighter, bara för att sedan få höra att det inte fanns tillgänglighet. När jag återkom en andra gång hade jag förberett mig med två olika alternativ, som båda två nekades pga att det inte fanns tillgänglighet.

När jag sedan ringde en tredje gång hade jag påbörjat att kolla själv, men tappade lusten och lät Tallinn hjälpa till istället.

Hoppas dom är klara med sina ombokningar på eftermiddagen då för nu vill ja boka en resa utan att sitta flera minuter i kö. Alltid tidigare har man behövt vänta max 5min

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har letat och svaret står säkert i tråden, men jag hittar det inte. Om jag bokar en resa till t ex Hong Kong med SAS dit och Lufthansa tillbaka. Räknas det då som en ren Star Alliance award 140000p för två personer, eller räknas det som halv Star Alliance och halv SAS, dvs 120000p?

Har åkt ned från F till C på TG0921 pga. byte från A380 till B777 (som saknar F).

Den där ombokningsavgiften på 150 SEK pp. brukar man ju slippa om man bokar om pga. tidtabellsändringar och cancelleringar. Men är det någon som sluppit den vid ombokning pga. nedgradering?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen