Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, har någon bokat en resa för annan person för poäng och voucher och rest själv i revenue?

Jag ser det som 50% i pris på business biljett då partnern åker gratis, medan jag köper en revenue ticket, för att tjäna poäng, såklart.

Eller är detta dålig "bang for buck" på 2-4-1 vouchern, och man bör använda den för båda och boka en helt annan resa, vid annat tillfälle i revenue?
 
Hej, har någon bokat en resa för annan person för poäng och voucher och rest själv i revenue?

Jag ser det som 50% i pris på business biljett då partnern åker gratis, medan jag köper en revenue ticket, för att tjäna poäng, såklart.

Eller är detta dålig "bang for buck" på 2-4-1 vouchern, och man bör använda den för båda och boka en helt annan resa, vid annat tillfälle i revenue?
Om det finns tillgänglighet och man har poängen att lägga ser jag inte varför man skulle vilja köpa betald plats om man inte verkligen behöver baspoängen. Med det resonemanget kan du ju köpa nästa resa med betalda biljetter och fortfarande få 50% i "rabatt" men dubbla baspoängen.
 
Istället för att vänta i kö så kan man välja att bli uppringd när en agent blir ledig. Jag har testat skriva in mitt mobilnummer med landskod på massa olika sätt men får konstant info om att det är ogiltigt format. Någon som har den rätta formeln?:)
 
Istället för att vänta i kö så kan man välja att bli uppringd när en agent blir ledig. Jag har testat skriva in mitt mobilnummer med landskod på massa olika sätt men får konstant info om att det är ogiltigt format. Någon som har den rätta formeln?:)


Jag skrev in 46xxxxxxxxx, dvs utan + och det funkade. Visserligen en timme väntetid efter att de ringt upp
 

CoooC

Medlem
Vet inte om detta diskuterats tidigare (hittar inget på första inlägget om detta) men jag lyckades boka en dubbel open jaw idag. Nekades i det första samtalet men gick bra hos agent nr 2.

Stockholm-Frankfurt-Seoul-Sydney-Auckland
Brisbane-Singapore-Bangkok-München

Fanns varken tillgänglighet på NZ-Brisbane eller på München-Stockholm så får köpa 2 separata enkelbiljetter men ska bli trevligt att testa både Asiana och Thai First men också Singapore Business i A350
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen