Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, intressant! Ponera att min voucher är giltig tom sista december 2017 och jag nu bokar en resa i mars 2018 tex Stockholm-Dubai. Vad händer om jag avbokar den resan i januari 2018, försvinner vouchern då? Om jag istället ändrar resan, till tex Stockholm- Bangkok, är det okej? Eller kan man ändra hur man vill, till tex Kapstaden-Seychellerna?

Voucher försvinner vid avbokning. Efter utgångsdatum så kan du inte göra några ändringar på en resa med en utgången voucher.

Okej, intressant! Ponera att min voucher är giltig tom sista december 2017 och jag nu bokar en resa i mars 2018 tex Stockholm-Dubai. Vad händer om jag avbokar den resan i januari 2018, försvinner vouchern då? Om jag istället ändrar resan, till tex Stockholm- Bangkok, är det okej? Eller kan man ändra hur man vill, till tex Kapstaden-Seychellerna?
Så fort du ändrar eller avbokar din befintlig bonusresabokning med en voucher som redan har gått ut, försvinner gamla vouchern.
Vid ombokning, behöver du antingen att applicera en ny voucher eller att betala mer poäng (normalt antal poäng).

Det har diskuterats tidigare i tråden.

Jag bokade en bonusresa mellan Stockholm-Hong Kong med SAS på SAS.se i slutet av december 2016 för avresa i aug 2017.
Det var en bokning som gjordes med en Amex voucher som skulle gå ut 2016-DEC-31.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 113 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ringde till Tallinn och försökte att ändra biljetten till avgång i juni men det gick inte.
Voucherns giltighetstid var 2016-DEC-31 så man inte får ändra utan att applicera en ny voucher eller debitera mer poäng (normal poängkostnad)

Då vet ni om vad som händer när man försöker att boka om en bonusresa efter (eller utanför) voucherns giltighetstid.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | Sida 55 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nej, det tror jag inte för att Etihad Airways award har en separat awardtabell.
Om det går, det måste vara summan av Etihad Airways award + Star Alliance award.

Du har alldeles säkert rätt. Men SAS har ju också en separat awardtabell från övriga Star Alliance, och det går ändå att ha i samma bokning ;)

Kan man ringa Tallin och bara ställa en sådan fråga, utan att vilja göra en bokning? (Har aldrig ringt till Tallin)

Du har alldeles säkert rätt. Men SAS har ju också en separat awardtabell från övriga Star Alliance, och det går ändå att ha i samma bokning ;)

Kan man ringa Tallin och bara ställa en sådan fråga, utan att vilja göra en bokning? (Har aldrig ringt till Tallin)
Fast SAS är ju med i *A till skillnad från Etihad...

Försökte ringa Tallin precis men får svaret att de har öppet mån-fre 9-17. Har de slopat möjligheten att ringa under helgerna?

Det verkar så. Har läst på annat ställe att SAS kundtjänst har bekräftat det. Men om man ska lita på kundtjänst eller inte får jag har osagt. Men eftersom dom har ändrat röstmeddelandet låter det onekligen så.

FRÅGA:
Har bokat en Eurobonus SAS AMEX Award resa med SAS på linjen CPH-IAD i business.
Är det möjligt att lägga till en inrikes resa i USA till samma poäng?
Vill ju helst undvika boka separat inrikes resa i USA, både med tanke på pengar och praktiska frågor vid förseningar etc...

Bara för att förtydliga: Har bokat CPH-IAD men skulle vilja fortsätta till MCI (Kansas City). Vill säga CPH-IAD-MCI och sedan hem MCI-IAD-CPH. Ska alltså inte ha något uppehåll i Washington.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen