Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är status nuförtiden på att boka nordamerika via asien? Inte ok öht? Ok men betala asien-poäng?

Jag tänkte åka själv med infant till LA (hälsa på frun som jobbar där under ett par veckor). På ditvägen finns det direktflighten med SAS, men på vägen hem är det ganska tomt. Vill helst slippa ekonomi med infant :) Vidöppet via Incheon med Asiana dock (LAX-ICN-FRA-ARN).

• Gilla
Reactions: Gus
Vad är status nuförtiden på att boka nordamerika via asien? Inte ok öht? Ok men betala asien-poäng?

Jag tänkte åka själv med infant till LA (hälsa på frun som jobbar där under ett par veckor). På ditvägen finns det direktflighten med SAS, men på vägen hem är det ganska tomt. Vill helst slippa ekonomi med infant :) Vidöppet via Incheon med Asiana dock (LAX-ICN-FRA-ARN).
Det är väl "reasonable route" eller dylikt som gäller, har för mig jag läst att det specificerade det på något i stil med det. I ditt fall är det mer än dubbelt så långt att flyga LAX-ICN-FRA-ARN som LAX-ARN så tänker mig att det blir tvärstopp på en sådan bokning.

Du kan i princip räkna med ett nej, men det skadar aldrig att fråga, speciellt om du är beredd på att betala för Hawaii.

Jag bokade en 2-4-1 till Bali via Bangkok i (Thai first) och Singapore dit samt Tokyo (ANA first) och Chicago hem, när reglerna var vilda västern.

Resan blir i mars 2018 och jag använde min voucher som är giltig tom 2018 istället för den som går ut 2017 eftersom jag planerade att ev. boka om till Lufthansa first 2 veckor före avresan.

Ni som har gjort liknande bokningar, har ni kunnat ändra flygturer efter att reglerna blivit hårdare, eller godtar de inte några ändringar alls nu - och borde jag i så fall kunna ändra min voucher till den som går ut 2017?

• Gilla
Jag bokade en 2-4-1 till Bali via Bangkok i (Thai first) och Singapore dit samt Tokyo (ANA first) och Chicago hem, när reglerna var vilda västern.

Resan blir i mars 2018 och jag använde min voucher som är giltig tom 2018 istället för den som går ut 2017 eftersom jag planerade att ev. boka om till Lufthansa first 2 veckor före avresan.

Ni som har gjort liknande bokningar, har ni kunnat ändra flygturer efter att reglerna blivit hårdare, eller godtar de inte några ändringar alls nu - och borde jag i så fall kunna ändra min voucher till den som går ut 2017?

Det ska gå bra att ändra i en befintlig bokning trots att den bokades under "vilda västern"

Apropå ovan, så noterade jag igår att Amex nu ändrat ang giltighetstid och bokningsperiod på hemsidan, i enlighet med vad som tidigare rapporterats. Nedan är saxat ut kortinformationen för nya kort.
Läser jag i inloggat läge på sidan med sammanställningen över mina poäng så är reglerna oförändrade (jag har gamla betal-premium), frågan är om det bara är en miss i arbetet eller om det egentligen ska vara en skillnad.
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS "Bästa pris" eller Star Alliance. När du som Premium- medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Bokning måste ske inom förmånens giltighetstid, medan resan kan genomföras efter förmånens giltighetstid. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Endast en förmån kan användas per bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.

• Gilla
Apropå ovan, så noterade jag igår att Amex nu ändrat ang giltighetstid och bokningsperiod på hemsidan, i enlighet med vad som tidigare rapporterats. Nedan är saxat ut kortinformationen för nya kort.
Läser jag i inloggat läge på sidan med sammanställningen över mina poäng så är reglerna oförändrade (jag har gamla betal-premium), frågan är om det bara är en miss i arbetet eller om det egentligen ska vara en skillnad.
Nej, de har justerat reglerna.
Okej, intressant! Ponera att min voucher är giltig tom sista december 2017 och jag nu bokar en resa i mars 2018 tex Stockholm-Dubai. Vad händer om jag avbokar den resan i januari 2018, försvinner vouchern då? Om jag istället ändrar resan, till tex Stockholm- Bangkok, är det okej? Eller kan man ändra hur man vill, till tex Kapstaden-Seychellerna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen