Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
FRÅGA:
Har bokat en Eurobonus SAS AMEX Award resa med SAS på linjen CPH-IAD i business.
Är det möjligt att lägga till en inrikes resa i USA till samma poäng?
Vill ju helst undvika boka separat inrikes resa i USA, både med tanke på pengar och praktiska frågor vid förseningar etc...

Bara för att förtydliga: Har bokat CPH-IAD men skulle vilja fortsätta till KCI. Vill säga CPH-IAD-MCI och sedan hem MCI-IAD-CPH. Ska alltså inte ha något uppehåll i Washington.
Ja om det finns plats, kommer att kosta ombokningsavgift på 150 kr plus ev skatter

Ja, det var väl det som var min fundering hur det ser ut...
Som @Sir Karlsson säger så blir det 10k extra för att det blir en star alliance award. Skatterna är dock försumbara då det bara blir några extra dollar. Om ni ska till Kansas City låter det vettigt att boka om enligt mig och då lägga till den extra flighten inrikes. Blir troligtvis en bättre affär ekonomiskt och vad gäller risk.

FRÅGA:
Har bokat en Eurobonus SAS AMEX Award resa med SAS på linjen CPH-IAD i business.
Är det möjligt att lägga till en inrikes resa i USA till samma poäng?
Vill ju helst undvika boka separat inrikes resa i USA, både med tanke på pengar och praktiska frågor vid förseningar etc...

Bara för att förtydliga: Har bokat CPH-IAD men skulle vilja fortsätta till MCI (Kansas City). Vill säga CPH-IAD-MCI och sedan hem MCI-IAD-CPH. Ska alltså inte ha något uppehåll i Washington.
5000p extra plus några dollar i skatter per person. 110k/2 istf 100k/2 per pers.

Har noterat att man hamnar i Sverige ganska ofta när man ringer 018-numret just nu. 3 av mina 4 samtal senaste 2 veckorna har fått svensk betjäning. De har hög belastning på dessa amex- bokningar var svaret jag fick. Den svenska personalen har varit OK men är inte lika duktiga/erfarna som vissa i Tallinn när det gäller mer komplicerade bokningar.

Jag försöker boka en enkelresa i SAS Business Tokyo Narita - Stockholm på sas.se, med min Amex 2-4-1.

Jag kan inte komma vidare i bokningen därför att sas.se hävdar att jag inte har tillräckligt mycket poäng. Rabatten visas okej (120.000 är överstruket och 60.000 visas istället). Jag har drygt 90k poäng.

Några tips för att komma runt det? Antar att buggen är att sidan kollar summan innan rabatten, så hade jag haft 120k+ poäng så hade det väl fungerat.

Jag sitter i telefonkö till Tallin...

Jag försöker boka en enkelresa i SAS Business Tokyo Narita - Stockholm på sas.se, med min Amex 2-4-1.

Jag kan inte komma vidare i bokningen därför att sas.se hävdar att jag inte har tillräckligt mycket poäng. Rabatten visas okej (120.000 är överstruket och 60.000 visas istället). Jag har drygt 90k poäng.

Några tips för att komma runt det? Antar att buggen är att sidan kollar summan innan rabatten, så hade jag haft 120k+ poäng så hade det väl fungerat.

Jag sitter i telefonkö till Tallin...
Jag hade liknande problem tidigare. Antagligen samma bug.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen