Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för all svar och förtydliganden!

Jag har fler vouchers än poäng jag kan göra av med, så jag hade gärna velat använda 2 vouchers på en och samma bokning för 2 personer.
Fast det blir ju samma poängkostnad p.p? Att använda två vouchers på två personer är ju självklart att det inte går, blir ju 75% rabatt då. Och att använda en voucher per person är ju samma som att använda en för båda.

Fast det blir ju samma poängkostnad p.p? Att använda två vouchers på två personer är ju självklart att det inte går, blir ju 75% rabatt då. Och att använda en voucher per person är ju samma som att använda en för båda.

Det var det som var min ursprungliga fråga/fundering. Om det går att applicera 2 stycken vouchers på samma bokning (2 personer) och därmed får 75% rabatt. Jag förstår givetvis att använda en voucher per person är samma sak (poängkostnad) som att använda en tillsammans :)

• Gilla
Reactions: Gus
Det var det som var min ursprungliga fråga/fundering. Om det går att applicera 2 stycken vouchers på samma bokning (2 personer) och därmed får 75% rabatt. Jag förstår givetvis att använda en voucher per person är samma sak (poängkostnad) som att använda en tillsammans :)
Aha, då är jag med. Jag funderade ett tag på om du t ex var ute efter att boka något med stopover alt med fler än 8 legs och då betala för två resor men ha allt på samma bokningsreferens.
Hursomhelst, det verkar numera som om giltighetstiden förlängts på så vis att om du bara bokar innan utgångsdatumet så kan du resa efter utgångsdatumet, om det nu hjälper dig att få användning för dina vouchers på något sätt...

Jag har en 2-1 voucher från Amex. Försöker boka 2st buisnessclass biljetter till Tokyo men det verkar vara en omöjlig historia. Man får ringa till 018 numret och fråga om de finns några biljetter och de har givetvis ingenting för hela september, oktober, november, de ber mig ringa tillbaka och kolla igen senare om det har kommit in några nya biljetter. Känns som att de gör det medvetet omöjligt att boka! På sas.se kan man bara boka sas go eller sas plus vad jag förstår för jag hittar inte buisness när jag väljer poäng... däremot kommer dessa biljetter upp när man väljer utan poäng.

Hur gör ni andra för att boka?
Min voucher går ut vid årskiftet så försöker nu få till en bokning i februari, efter att ha stått i telefonkö i snart 40min la jag på.

Jag har en 2-1 voucher från Amex. Försöker boka 2st buisnessclass biljetter till Tokyo men det verkar vara en omöjlig historia. Man får ringa till 018 numret och fråga om de finns några biljetter och de har givetvis ingenting för hela september, oktober, november, de ber mig ringa tillbaka och kolla igen senare om det har kommit in några nya biljetter. Känns som att de gör det medvetet omöjligt att boka! På sas.se kan man bara boka sas go eller sas plus vad jag förstår för jag hittar inte buisness när jag väljer poäng... däremot kommer dessa biljetter upp när man väljer utan poäng.

Min voucher går ut vid årskiftet så försöker nu få till en bokning i februari, efter att ha stått i telefonkö i snart 40min la jag på.
Hej, måste det vara SAS-metall eller kan du tänka dig annan StarAlliance? Hur många poäng har du?

Tittade bara lite snabbt på United nu och du kan ju åka ARN-FRA-ICN-HND i C med Asiana 23-OKT-2017

Hej!

Hittade dessa flighter, du ringer 018-480 91 67 för att boka dem.

Attachments

• IMG_9321.PNG
    IMG_9321.PNG
    189,6 KB · Visningar: 343
  • IMG_9322.PNG
    IMG_9322.PNG
    173,3 KB · Visningar: 310
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej, SAS är att föredra då jag har 95.000 poäng och det finns direktflyg men annan StarAlliance funkar också givetvis, då får jag överföra poäng från min fru till mig men i det här läget vill jag först hitta någon biljett bara även om jag behöver lägga ut lite extra pengar.

Du är ju väldigt sent ute för att boka, så inte alls konstigt att det inte finns awards-biljetter. Vanligtvis så gäller det att hänga på låset 330 dagar innan avresa då award-biljetter (ofta) släpps.

Hej, SAS är att föredra då jag har 95.000 poäng och det finns direktflyg men annan StarAlliance funkar också givetvis, då får jag överföra poäng från min fru till mig men i det här läget vill jag först hitta någon biljett bara även om jag behöver lägga ut lite extra pengar.
Okej. Vill minnas att det kostar 100.000poäng och en 2-4-1 för SAS till Asien för 2 pers. Flyger du *A så blir det lite mer poäng.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen