Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inom kort dags för min första First. En fråga: behöver man ha en specifik rutt, med datum och flightnummer, redo när man ringer till Tallin, eller är de så mycket resebyrå att man kan vara lite öppnare och bara höra av sig med sin voucher och be dem hitta en resa med antingen Thai/Asiana inom ett visst datum-spann?
Ja du måste ha en resrutt att föreslå dom, annars söker de bara från A-B och lär få väldigt sparsamt med alternativ.
Säger du att du vill åka Stockholm till New York 1 augusti kan de säkert få fram First med Lufthansa 14 dagar innan. Däremot måste de mig veterligen söka på dag för dag och kan inte söka på en 14-veckors period.
Det är väldigt viktigt att förstå att de absolut inte är en resebyrå på något sätt utan de hjälper dig att boka utifrån de dagar du anger. Du spar både deras tid och din egen om du letar fram tillgängligheten själv först annars kan ni säkert sitta i 4 timmar och leta efter något som kanske inte finns.
Vill du bara resa från A till B utan några extra stopp första veckan i augusti kan de självklart söka på detta även om det blir fler sökningar för att täcka en hel vecka men så fort du har önskemål om vilken flighter du vill åka med så får du ta fram den informationen själv.

Jag har några gånger sagt att jag vill åka från tex Hong Kong till Stockholm den XX juli, spelar ingen roll hur jag tar mig där emellan och då kan de självklart göra sökningen och presentera vilka förslag de hittar. men då kan det bli air india via Delhi och Munchen också som alternativ vilket du kanske inte vill åka.

HND och NRT i Tokyo är ju ok att byta mellan men är det samma för ICN och GMP i Seoul?

Ja, det finns bussar mellan flygplatserna. Jag har inte nyttjat dem själv, så jag har inga detaljer.

Korean air har sina egna bussar, enbart för sina egna passagerare. Man får visa upp boardingpasset för det flyg man ankom med så blir man ombordsläppt. Jag har nyttjat detta en gång för två år sedan så saker kan ju ha förändrats.

Hej alla, jag behöver lite hjälp!
Jag har en bokning Arn-Muc-Jfk Lufthansa C+F. Frågan är om det är värt 40000p att åka F i en 340-600 från Muc eller om jag ska boka om och åka Arn -Fra-Jfk C+C med 380-800 istället och spara poängen till nästa gång? Jag drar in mina poäng med privata resor och spend på amex elit.

Hej alla, jag behöver lite hjälp!
Jag har en bokning Arn-Muc-Jfk Lufthansa C+F. Frågan är om det är värt 40000p att åka F i en 340-600 från Muc eller om jag ska boka om och åka Arn -Fra-Jfk C+C med 380-800 istället och spara poängen till nästa gång? Jag drar in mina poäng med privata resor och spend på amex elit.
Hej,
Har du testat förstaklass med LH tidigare? Kanske du kan bevaka tillgängligheten till jfk eller hitta något via frankfurt till Chicago eller Washington och sen vidare till NYC med united.
Ps, tänk på att inte ställa samma fråga i flera trådar Ds

Hej,
Har du testat förstaklass med LH tidigare? Kanske du kan bevaka tillgängligheten till jfk eller hitta något via frankfurt till Chicago eller Washington och sen vidare till NYC med united.
Ps, tänk på att inte ställa samma fråga i flera trådar Ds

Nej, jag har inte åkt LH F tidigare. Kollar hela tiden om F dyker upp från FRA! Frugan ska med och enl. henne är t.o.m bara ett byte besvärligt;)

Kom på att den här frågan kanske passade bättre i ''Diverse frågor om lufthansa first'' men när jag hade postat där kunde jag inte ta bort frågan här.

En fråga: är det någon som avbokat en EB-resa och fått tillbaka sin 2-4-1 voucher? Hur upplevde ni det? Var det några problem och hur länge tog det innan ni fick tillbaka vouchern så ni såg det på SAS sidan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen