Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man se någonstans på SAS hemsida hur många aktiva vouchers man har samt vilken giltighetstid det är?

Kan man se någonstans på SAS hemsida hur många aktiva vouchers man har samt vilken giltighetstid det är?
Nej, du kan bara ser om du har 0 eller > 0 vouchers. Och ibland strular SAS sida så du inte ser voucher fast den finns. Ring Tallinn för att få reda på hur många du har och deras giltighetstid

• Gilla
Reactions: Gus
Tänkte höra om någon vet vad som händer om följande scenario inträffar:
1. Jag får min AMEX 2-4-1 voucher, värde 150 000 poäng
2. Tänker boka in resa åt mig i F till Sydostasien som enligt 2-4-1 principen nu kostar mig 190 000 Poäng / 2 = 85 000 Poäng,
Har jag nu 65 000 i poäng kvar att spendera...?
3. Jag tänker boka in 2 pers vilket skulle då göra 190 000 Poäng, men jag har bara 150 000 Poäng på Vouchern...Kan jag ta 40 000 av mina ordinarie poäng och komplettera upp till 190 000 poäng...??

Det finns ingen skillnad på "2-4-1 poäng" och "poäng".

Vouchern får du efter 150,000kr, det har inget med antal poäng att göra. (även om du tjänar poäng på det du spenderat på Amex, så påverkar det inte vouchern)

När du har vouchern får du 50% rabatt på poängkostnaden på resan. Dessa poäng dras från dina helt vanliga EuroBonus-poäng, det enda vouchern gör är att få ner priset.

Tänkte höra om någon vet vad som händer om följande scenario inträffar:
1. Jag får min AMEX 2-4-1 voucher, värde 150 000 poäng
2. Tänker boka in resa åt mig i F till Sydostasien som enligt 2-4-1 principen nu kostar mig 190 000 Poäng / 2 = 85 000 Poäng,
Har jag nu 65 000 i poäng kvar att spendera...?
3. Jag tänker boka in 2 pers vilket skulle då göra 190 000 Poäng, men jag har bara 150 000 Poäng på Vouchern...Kan jag ta 40 000 av mina ordinarie poäng och komplettera upp till 190 000 poäng...??
Du har fundamentalt missuppfattat detta verkar det som. Vouchern i sig har inget poängvärde.

Misstanker att detta har behandlats otaliga ganger i traden -- men kan en voucher som galler for 2017 anvandas for en resa i januari 2018 om den bokas nu?

Misstanker att detta har behandlats otaliga ganger i traden -- men kan en voucher som galler for 2017 anvandas for en resa i januari 2018 om den bokas nu?
Mig veterligen går det inte, utresan måste påbörjas innan vouchern går ut. Tidigare var man tvungen att komma hem innan voucherns utgång också men det verkar de ha släppt på.
Det är dock så mycket regler de har släppt på nu så det är väldigt oklart vad som gäller om allt just nu. Jag tror dock att man måste starta sin resa innan vouchern går ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen