MrDollar
Medlem
Detta vore ju toppen om det gick!Så resa till USA via Asien skulle fungera om de godkänner den genvägen om man betalar för resa till Asien?
Detta vore ju toppen om det gick!Så resa till USA via Asien skulle fungera om de godkänner den genvägen om man betalar för resa till Asien?
Så resa till USA via Asien skulle fungera om de godkänner den genvägen om man betalar för resa till Asien?
Kan tänka mig att det kanske går till västkusten i USA men kanske inte östkusten. Ska nog försöka så fort jag får vouchern men nu blir det ju spend på mastercard ett tag :-(Det verkade inte finnas ett generellt svar på frågan för agenten ville ha en konkret färdplan. Till slut sa han att det var ok via Indien till seyschellerna.
Tänkte ringa och provboka om en stund.
Kan tänka mig att det kanske går till västkusten i USA men kanske inte östkusten. Ska nog försöka så fort jag får vouchern men nu blir det ju spend på mastercard ett tag :-(
Underbara nyheter!En uppdatering:
Pratade med Tallin för att provboka. Det var inga problem att boka:
FRA-DEL-ADD-SEZ, SEZ-ADD-DEL-FRA blandade klasser. Fick betala högsta zonpriset i poäng.
Provade också:
FRA-TYO-ORD,ORD-TYO-FRA i F och C. Inga problem där heller mot högsta poängpriset.
Detta öppnar ju definitivt fler möjligheter. Agenten sa också att de hade tagit bort reglerna för hur många byten i 3:e zon samt att man kunde åka den längre vägen till destination.
![]()
Underbara nyheter!
Innebär detta att systemet godkänner och avgör vilket zonpris som skall betalas? Jämför denna med bonusresan Europa-BOG-SJO//SJO-YUL-Europa(110k poäng) där kostnaden utgick från destination, men inte i fallet ovan där dyraste zon är styrande? Blir det i fortsättningen att ringa Tallinn och se vad som är ok och vad det kostar?En uppdatering:
Pratade med Tallin för att provboka. Det var inga problem att boka:
FRA-DEL-ADD-SEZ, SEZ-ADD-DEL-FRA blandade klasser. Fick betala högsta zonpriset i poäng.
Provade också:
FRA-TYO-ORD,ORD-TYO-FRA i F och C. Inga problem där heller mot högsta poängpriset.
Detta öppnar ju definitivt fler möjligheter. Agenten sa också att de hade tagit bort reglerna för hur många byten i 3:e zon samt att man kunde åka den längre vägen till destination.
![]()