Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med Katarina i Tallin idag. Hon hade tidigare gjort just en sådan bokning att boka 2 C-biljetter och sedan öppnade 2 till upp sig så hon kunde boka 2 till. Om det var två separata bokningar efter varandra eller inom samma framgick ej.
Om de två extra biljetterna dyker upp direkt är det inga problem att välja fritt om du vill ha dem på en bokning eller två. Jag har själv gjort så vid flera tillfällen.

Nu är det inte så nära längre. Pengar från ett par avbokningar som trillat in. Ca 30k som gör att man hamnar på minus. suck....

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av -11597 kronor du behöver handla för ytterligare 161597 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Nu är det inte så nära längre. Pengar från ett par avbokningar som trillat in. Ca 30k som gör att man hamnar på minus. suck....

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av -11597 kronor du behöver handla för ytterligare 161597 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Nej vad surt. Kanske går det snacka med Amex för att åtminstone få hamna på noll?

Nej vad surt. Kanske går det snacka med Amex för att åtminstone få hamna på noll?
Hur tänker du nu? Då har man ju felaktigt tillgodoräknat sig spend under 2016.

Skulle man på samma sätt kunna köpa en TV för 150K den 20 dec, få voucher, lämna tillbaka TVn 10 jan och få beloppet krediterat, sedan be AmEx återställa spenden? :p

Nja, man har ju kommit - då man fått krediteringar...
Min tanke är att gränsen väl återställs vid årskiftet. Tanken är nog kanske inte att krediteringar från förra årets betalningar ska straffa en för detta år. Jag hade ringt amex iaf. Inte krävt något, men frågat om det går att ordna.

Hur tänker du nu? Då har man ju felaktigt tillgodoräknat sig spend under 2016.

Skulle man på samma sätt kunna köpa en TV för 150K den 20 dec, få voucher, lämna tillbaka TVn 10 jan och få beloppet krediterat, sedan be AmEx återställa spenden? :p

Nope, det är inte samma sak. Vad jag menar här är att krediteringar från förra året inte borde göra att man hamnar på minus gentemot vouchern (eftersom det sker en nollställning vid årsskiftet). Om nollställningen beror på att en voucher betalas ut är det såklart en annan sak.

Nope, det är inte samma sak. Vad jag menar här är att krediteringar från förra året inte borde göra att man hamnar på minus gentemot vouchern (eftersom det sker en nollställning vid årsskiftet). Om nollställningen beror på att en voucher betalas ut är det såklart en annan sak.
Ah, förstår hur du menar då.
Det är inte dumt tänkt, men det låter som att det skulle kunna vara krångligt att ordna. Inte i teorin, men i praktiken.

Amex schabblade med min spend en gång när jag skulle sluta använda Elite och börja använda Premium för en tredje voucher. De noterade att jag skulle få min voucher vid x tusen kr tidigare och bad mig manuellt hålla koll och ringa när jag kommit upp i det nya beloppet. Sagt och gjort, och voucher triggade de manuellt efter ett samtal.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen