Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Attachments

• Skärmavbild 2017-10-08 kl. 21.20.20.png
    Skärmavbild 2017-10-08 kl. 21.20.20.png
    284,5 KB · Visningar: 361
Hur många EB-poäng motsvarar deras "55k miles", är det 55000 EB-poäng?
Om du lägger ner fem minuter att läsa den här guiden så får du veta om vad du undrar.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Dr. Miles skrev:
OBS:
Antal miles som visas i resultatet är relevant endast när du använder United Mileage Plus. De siffrorna gäller inte när du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.

Hej alla flygande superhjältar!

Har det blivit någon klarhet i voucherns giltighetstid? Läser både att det gäller innevarande + nästa kalenderår och att det gäller 2 år fram i tiden. Vad gäller? Har 1000 kr kvar till voucher, så börjar fundera på när och till vad bonusresa ska gå.

Tack!

Hej alla flygande superhjältar!

Har det blivit någon klarhet i voucherns giltighetstid? Läser både att det gäller innevarande + nästa kalenderår och att det gäller 2 år fram i tiden. Vad gäller? Har 1000 kr kvar till voucher, så börjar fundera på när och till vad bonusresa ska gå.

Tack!
Vouchern i sig gäller innevarande år + nästa kalendarår, men det går att boka resor för tredje året så länge vouchern är fortfarande giltig.

T ex du får vouchern under 2017 så gäller vouchern till 2018-DEC-31.
Då kan du boka en bonusresa med vouchern t ex med avresa 2019-JUL01 och hem 2019-JUL-21 på 2018-SEP-20 (bokningsdatumet).

OBS. När du har bokat sådan resa, kan du inte göra ändring så fort vouchern har gått ut (2018-DEC-31 i exempel ovan).
Då behöver du antingen fler poäng (normal antal poäng) eller en annan voucher.

Hej,

Jag har försökt läsa lite i olika trådar (och sökt) men hittar inte riktigt.
Hur funkar det med stop over?

Jag har en Amex 2-1 resa bokad
MUC-PEK
PEK-NRT
NRT-SIN

Jag landar i PEK 10:55, och åker därifrån (till NRT) 09:50 dagen efter.
Hur gör man med bagaget. Är det incheckat hela vägen? Måste jag hämta ut det på flygplatsen i Beijing (hade varit smidigt om man inte behövde göra det)

• Gilla
Reactions: Gus
Hej,

Jag har försökt läsa lite i olika trådar (och sökt) men hittar inte riktigt.
Hur funkar det med stop over?

Jag har en Amex 2-1 resa bokad
MUC-PEK
PEK-NRT
NRT-SIN

Jag landar i PEK 10:55, och åker därifrån (till NRT) 09:50 dagen efter.
Hur gör man med bagaget. Är det incheckat hela vägen? Måste jag hämta ut det på flygplatsen i Beijing (hade varit smidigt om man inte behövde göra det)

Stopover (transit över 24 timmar) är inte tillåten när du bokar Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng. I alla fall inte som en award.
Det som du skriver är en lång layover (upp till 24 timmars transit).

Du kan checka in bagaget hela vägen till Singapore om du vill.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen