Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boka enbart SAS-flyg på SAS hemsida så kan du använda den efter 31/12-2016
Måste man inte utföra hela resan inom utgångsåret för vouchern? Eller missförstår jag? ("Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid.", från Amex villkor).

Helt annan fråga. En bekant bokade en business award med SAS som utfördes av något annat Star Alliance-bolag, som jag förstod det gjordes det dock till samma poängpris som om det bokats SAS (dvs. 100 000), får inte ihop det riktigt. Är det inte så att det endast är bokning via SAS med SAS-flyg som kostar 100 000 i business (dvs. de enda resmålen man kommer till för 100' EB-poäng i business är Boston, Chicago, Miami, Los Angeles, New York, Washington, San Francisco, Beijing, Hongkong, Shanghai och Tokyo?)?
edit: den resan var med en voucher... men inser att frågan kanske är semi-offtopic för just denna tråd ändå.

Last edited:
Måste man inte utföra hela resan inom utgångsåret för vouchern? Eller missförstår jag? ("Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid.", från Amex villkor).
Jo, men just nu går det också att boka en bonusresa med avresa efter voucherns giltighetsdatum om man bokar bonusresor på SAS webbsida (endast SAS / Wideroe flygningar).

Jo, men just nu går det att boka även efter voucherns giltighetsdatum om man bokar bonusresor på SAS webbsida (endast SAS / Wideroe flygningar).
Aha, tack. Det har jag också sett. Men inget officiellt bekräftat, va? Dvs. teoretiskt skulle de kunna avboka resan en dag in på år 2 efter intjäningsåret med hänvisning till villkoren...?

Aha, tack. Det har jag också sett. Men inget officiellt bekräftat, va? Dvs. teoretiskt skulle de kunna avboka resan en dag in på år 2 efter intjäningsåret med hänvisning till villkoren...?
Allt kan hända om man säger så. Det finns texter i SAS EuroBonus villkoren att de kan ändra villkoren närsomhelst.

SAS skrev:
5.6 SAS reserves the right to change these terms and conditions at any time. The EuroBonus program content, service benefits, rules regarding points and totals as well as other information displayed on the EuroBonus web site only apply until further notice. SAS communicates changes to applicable rules as soon as possible, including rules on earning and using points and consequences for new points, points already earned and activities. Information will take place through at least one EuroBonus communication channel, mainly via the EuroBonus web site. New rules, charts, levels etc apply without exceptions from date set. Members/legal guardians must keep themselves informed of applicable rules. SAS will provide information on changes at the member’s request.
Membership conditions in EuroBonus - SAS

• Gilla
Reactions: Vic
Helt annan fråga. En bekant bokade en business award med SAS som utfördes av något annat Star Alliance-bolag, som jag förstod det gjordes det dock till samma poängpris som om det bokats SAS (dvs. 100 000), får inte ihop det riktigt. Är det inte så att det endast är bokning via SAS med SAS-flyg som kostar 100 000 i business (dvs. de enda resmålen man kommer till för 100' EB-poäng i business är Boston, Chicago, Miami, Los Angeles, New York, Washington, San Francisco, Beijing, Hongkong, Shanghai och Tokyo?)?
edit: den resan var med en voucher... men inser att frågan kanske är semi-offtopic för just denna tråd ändå.
Det är inte första gången som fel poäng dras från en bokning. Händer ibland och var väldigt vanligt på gamla USDM tiden. Får man betala för lite skulle jag vara väldigt tyst om det och bara glad för besparingen.

• Gilla
Reactions: Vic
Det är inte första gången som fel poäng dras från en bokning. Händer ibland och var väldigt vanligt på gamla USDM tiden. Får man betala för lite skulle jag vara väldigt tyst om det och bara glad för besparingen.

USDM... såna saker som man numera tänker tillbaka nostalgiskt på med samma vördnad som sommarflörten andra året på gymnasiet.

Har en 2-4-1bokning för två pers nästa höst i C-klass.
22/10; ARN-CPH-BKK-DPS och hem 31/10; HKG-BKK-ARN (samtliga ben med TG utom första som är med SK)
Skulle vilja uppgradera till F. Har pratat med Tallin två gånger men dom hittar inget (säger dom)
Någon som har något bra förslag?

Last edited:
Har en 2-4-1bokning för två pers nästa höst i C-klass.
22/10; ARN-CPH-BKK-DPS och hem 31/10; HKG-BKK-ARN (samtliga ben med TG utom första som är med SK)
Skulle vilja uppgradera till F. Har pratat med Tallin två gånger men dom hittar inget (säger dom)
Någon som har något bra förslag?

Att bara fråga Tallin utan att komma med en konkret flight kan bli svårt. Finns massor av flighter med Thai F från MUC (vilket var den första jag kollade)

EDIT. Finns massor från FRA och CDG också.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen