Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flera skriver att man bara kan boka SAS med sin 2-4-1 voucher, medan andra skriver att dom bokat/rest med andra bolag inom SA.
Denna artikel från idag ær om 2-4-1, men med flera olika bolag.
Vad gæller egentligen?
Medlemsrecension: Fem First i Asien med Amex 2-4-1 boknimg - BusinessClass.se

Vilket ær det bæsta bokningssystemet før realtivt vanliga anvændare før att hitta læmpliga flighter att anvænda sin 2-4-1 på?
Vem/Vilka skriver att man bara kan boka med SAS. Det stämmer inte i vilket fall, man kan boka med hela Star Alliance där det släpps bonusbiljetter till SAS Eurobonus.
Hur du ska hitta lämpliga flighter så får du titta på United eller ANAs sidor, det är enklast.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Mer info om detta finns i första posten i denna tråd.

Hej
vill tacka alla på forumet för läsvärd info ,,,, bokade idag min första 2-4-1

2 personer - 190 000 poäng + ca 7000:- i skatt för bägge

28 juli Göteborg - Frankfurt 07,15-09,00,,,, lufthansa-business
frankfurt - london 10,00-10,40,,,, lufthansa-business
london- bangkok 12,30-05,45,,,,Thai- first A 380

4 aug bangkok-paris 00,05-07,05,,,, Thai-first A380
paris-frankfurt,09,20-10,35,,,, lufthansa, business
frankfurt- göteborg,12,20-13,55,,,, lufthansa business

kollade både ANA och United innan o platser fanns på bägge ställen så hela bokningen gick på 15 minuter.

önskar bara hade lite mer tid i Loungerna :)

Grattis till en trevlig resa även om flyg via både LHR och CDG tyvärr drar ned njutningen med hundratals procent. Hoppas du har tur med bagaget i CDG. Loungen i Bangkok är dock weltklasse. Jag hade i förra veckan en flight i First från Bangkok till Haneda 23:15. Jag var i loungen 15:00 och det var inte en minut för tidig. Champagne, mat, massage, mer champagne, mer mat, etc. Det är en mycket trevlig omgivning.

Ha en trevlig resa!

Hej, är nybliven medlem här och också nybliven ägare till Amex Elite. Sugen till tusen på att komma igång. Min familj består av tre personer (fru och 13årig dotter). Hur hanterar men det med 2-4-1? Kan man göra en reward booking med tre personer med voucher? Halva priset för två och fullt pris för den tredje?

Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare. Har sökt och läst i 20min men inte hittat svaret :)

Tack!

Hej, är nybliven medlem här och också nybliven ägare till Amex Elite. Sugen till tusen på att komma igång. Min familj består av tre personer (fru och 13årig dotter). Hur hanterar men det med 2-4-1? Kan man göra en reward booking med tre personer med voucher? Halva priset för två och fullt pris för den tredje?

Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare. Har sökt och läst i 20min men inte hittat svaret :)

Tack!

Japp, det går bra som du skriver, men du behöver boka per telefon hos Tallinn (funkar inte online) om du vill ha alla på samma bokningsnummer (vilket du säkert vill).

Måste man inte utföra hela resan inom utgångsåret för vouchern? Eller missförstår jag? ("Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid.", från Amex villkor).
Ring SAS Tallinn och fråga hur länge din voucher är giltig.
Mina vouchrar utfärdade i augusti och september är giltiga i 2 år från utfärdande datum även om det står att de bara är giltiga till 31 december nästkommande år på vouchern.

• Gilla
Reactions: Vic
Är det sas eller Tallin man ska kontakta för att få namn rättat?

Tror de har klippt och klistrat frugans namn på bokningen för just denna gång står det "förnamn mellannamnMS Efternamn. Ringde Tallin som sa att det ska stå så utan nån mer förklaring. Rimligen borde det stå MRS när man är gift och MR på min biljett men kunde inte förklara varför det inte var så. Bara att det går bra. Känns olustigt att det står fel, jag vill ha det skriftligt innan jag lägger ännu mer tid på detta. Det har aldrig vad vi minns stått på detta sätt vid bokning av någon resa. Tacksam för råd om hur jag går vidare med detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen