Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kkasten

Ny medlem
Alright, tänker mig ungefär följande datum med viss flexibilitet

Omkring 1 mars: SIN - SYD, finns economy, men Singapore Airl släpper sällan business eller First som jag förstått och vill flyga direkt
Omkring 5 mars: SYD - Nya Zealand - dålig utväxling och endast 3h
Omkring 31 mars: AKL - SFO eller LAX, inga bonusresor tillgänglig med Air NZ enligt Tallinn under datumen som passar mig
Omkring 10 april: LAX eller SFO - ARN, SAS plus finns nu
 

Gummaron

Medlem
Hej!

Skall enkel väg från Singapore till Stockholm via Sydney, Nya Zealand och Californien. Dock kommer jag att vara längre än 24 timmar på alla dessa ställen.
Du kan tyvärr redan här glömma att få ihop det här som 1 bonusresa med tanke på att du vill stanna mer än 24 timmar på alla ställen. Man får göra stopp på upp till 24 timmar, eller 23 timmar och 59 minuter.

Den andra regeln som du bryter med den här resan är att du flyger via flera olika tredje zoner. Man får byta i en tredje zon max 1 gång.

Det enda sättet för dig att få ihop den här resan är att dela upp den i flera olika bonusresor och då har du tyvärr alldeles för lite poäng.
 

Canadien

Medlem
Om jag nu minns rätt så blir det (110,000 + 50,000 + 140,000 + 110,000) * 0.6 poäng per person i Business för enlek resa. (South-east Asia -> Oceania, Intra-Oceania, Oceania -> North America, North America -> Europe)
 

Kkasten

Ny medlem
Det var som jag trodde då och svårt att komma runt med open jaw eller annat när jag byter region. Får hålla ögonen öppna efter F från LAX eller SFO med Lufthansa när den flighten är nära. Tack
 

Rasmus.H

Medlem
Hej,

Jag har bokat en bonusresa (bästa pris) mellan SFO-CPH-ARN jan 2 utan 2-4-1. Nu har jag hittat lite förslag på *A-utresor som jag skulle vilja boka. Är det någon som har förslag på hur jag ska göra för att få både ut- och hemresan i samma bokning så att jag kan använda en 2-4-1? Kan Tallinn slå ihop olika bokningar eller måste hemresan först avbokas och sedan bokas om?
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Jag har bokat en bonusresa (bästa pris) mellan SFO-CPH-ARN jan 2 utan 2-4-1. Nu har jag hittat lite förslag på *A-utresor som jag skulle vilja boka. Är det någon som har förslag på hur jag ska göra för att få både ut- och hemresan i samma bokning så att jag kan använda en 2-4-1? Kan Tallinn slå ihop olika bokningar eller måste hemresan först avbokas och sedan bokas om?
Jag tror att man måste avboka först befintliga bonusresan som inte var bokad via Tallinn.

Det finns ingen garanti att dina awardplatser kommer tillbaka som award igen när du avbokar en befintlig bonusresa.
 

Impendill

Medlem
Min mor har en resa bokad till Nya Zeeland 8/12 och hem 31/12 med Eurobonus-poäng samt en amex 2-4-1 voucher.

Hon flyger business eftersom att det inte fanns några F tillgängliga när hon bokade.

Jag hjälpte henne att söka och hittade F på sträckorna:

FRA-BKK samt BKK-MUC.

Hon har idag C på de benen. Hon ringde Tallin för att boka om till F men fick till svar att det inte gick att kombinera F och C på samma resa?

Hennes ben ser ut så här:

Ut:
GOT-FRA C, LH
FRA-BKK C TG
BKK-SYD C TG
SYD-AKL C NZ
AKL-NSN X NZ

Hem:
BNE-BKK C TG
BKK-MUC C TG
MUC-GOT X LH

Hon vill alltså byta ut FRA-BKK mot F, och BKK-MUC till F.
Svaret hon fick var att FRA-BKK hänger ihop med BKK-SYD och det skulle i så fall bara vara möjligt att få F på första sträckan om hon bokade om till Economy på BKK-SYD.

Jag fattar inte? Har Tallin rätt eller ska hon ringa igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen