Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis fått hem min 2-4-1 voucher. Jag har idag ca 60k poäng.

Enligt vad jag uppfattat av det som står på vouchern är att in resa jag bokar 2-4-1 är enbart en poängresa. Korrekt?

Om jag vill boka en resta om tex kostar 75k poäng och jag innan dess inte når upp till den summan då kan man köpa extra poäng?

Använder jag mig av SAS ordinera hemsida för räkna ut kostnaden för poängen sedan kontaktar kundtjänst för att göra själva bokningen?

Du har inte direkt många möjligheter i First Class till Sydamerika, antingen via USA med United/Lufthansa eller Lufthansa till Sydamerika. Jag har inte koll på vilka bolag som flyger till påskön men lär inte finnas annat än som bäst business intra sydamerika.
Lufthansa First till Houston, därfrån vidare till sydamerika kan kanske fungera med United First (om det nu finns från Hosuton till Sydamerika). Påskön är mig veterligen väldigt svårt att komma åt med bonusbiljetter om det ens är möjligt med star alliance.

Tror att det bara är Latam som flyger till Påskön.

Enligt vad jag uppfattat av det som står på vouchern är att in resa jag bokar 2-4-1 är enbart en poängresa. Korrekt?

Om jag vill boka en resta om tex kostar 75k poäng och jag innan dess inte når upp till den summan då kan man köpa extra poäng?

Använder jag mig av SAS ordinera hemsida för räkna ut kostnaden för poängen sedan kontaktar kundtjänst för att göra själva bokningen?
Du kan köpa extra poäng på sas hemsida. Logga in på ditt EB-konto, och välj köp poäng.
Ska du boka 2-4-1 så ska du ringa numret som står på vouchern du får hem per brev. (Till Sas outsourcade center i Tallinn)

Ett tips är att börja läsa första inlägget i denna tråd som innehåller det mesta man behöver veta om att boka en 2-4-1 resa med eurobonuspoäng och amex voucher.

Skall försöka boka mina första award-resa och 2-4-1 samtidigt här. Så många leg i First som möjligt såklart samt att jag skulle vilja oss till Påskön. Har sökt lite i trådarna här men det verkar mest ha varit LAN och Oneworld som gällt då. Finns det någon möjlighet med Star Alliance?

För fler än två legs F till Sydamerika har man inte så många alternativ. Detta är vad jag hittar:

Frankfurt - Washington IAD, Lufthansa F
Washington IAD - Sao Paulo, United F
Sao Paulo - Lima, Avianca C
Lima - Påskön, Köpebiljett med LATAM

Observera att LATAM inte flyger Lima - Påskön hela året.

Du har inte direkt många möjligheter i First Class till Sydamerika, antingen via USA med United/Lufthansa eller Lufthansa till Sydamerika. Jag har inte koll på vilka bolag som flyger till påskön men lär inte finnas annat än som bäst business intra sydamerika.
Lufthansa First till Houston, därfrån vidare till sydamerika kan kanske fungera med United First (om det nu finns från Hosuton till Sydamerika). Påskön är mig veterligen väldigt svårt att komma åt med bonusbiljetter om det ens är möjligt med star alliance.
Jag har ju också möjlighet att flyga så långt det går med Star Alliance och sen boka separat award med Oneworld om det öppnar fler möjligheter.

För fler än två legs F till Sydamerika har man inte så många alternativ. Detta är vad jag hittar:

Frankfurt - Washington IAD, Lufthansa F
Washington IAD - Sao Paulo, United F
Sao Paulo - Lima, Avianca C
Lima - Påskön, Köpebiljett med LATAM

Observera att LATAM inte flyger Lima - Påskön hela året.
Det ser ju ut som en bra routing! LATAM med Aadvantage-poäng kanske?

Hej!

Sitter med en rolig resa att planera mer lyckas inte få lika bra utväxling för mina poäng som många här. Skall enkel väg från Singapore till Stockholm via Sydney, Nya Zealand och Californien. Dock kommer jag att vara längre än 24 timmar på alla dessa ställen. Vi är två som åker, sitter på ca 185000 poäng och en 241 voucher. Åker självklart i så bra klass som möjligt och skulle vilja få in mitt livs första F.

SIN - SYD, finns economy, men Singapore Airl släpper sällan business eller First som jag förstått och vill flyga direkt
SYD - Nya Zealand - dålig utväxling och endast 3h
AKL - SFO eller LAX, inga bonusresor tillgänglig med Air NZ enligt Tallinn under datumen som passar mig
LAX eller SFO - ARN, SAS plus finns nu

Planen är att boka SAS plus hem från LAX och vänta på SAS business biljetter för att ändra och sedan se om Lufthansa släpper några F två veckor innan avresa.

Finns det något aspekt jag missat här för att utnyttja det bättre och ev för fler resor? Skulle ju vilja komma runt 24h regeln för att få in fler flygningar i vouchern, tex genom att boka hela vägen tillbaka till Singapore eller NZ men inte boarda STO fler flyg från ARN.
Någon som har erfarenhet av om/när Air NZ eller united släpper Business biljetter?

Svårt för någon här att hjälpa dig när du inte skriver när du vill resa. Finns t ex First (O) BKK-SYD imorgon, och går säkert att hitta anslutning från SIN i ekonomi eller Business.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen