Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Se inlägget ovan om bokningen från PEK. Uppenbarligen ingen block.

Och jag skrev detta tidigare: "Många här har rapporterat liknande förut, dock verkar det vara något godtyckligt. Sannolikt är det så att de har tillgänglighet för M&M medlemmar från X datum men ger även till övriga från Y datum." PEK resan är i DEC, den jag sökte på i Juli.

Och jag skrev detta tidigare: "Många här har rapporterat liknande förut, dock verkar det vara något godtyckligt. Sannolikt är det så att de har tillgänglighet för M&M medlemmar från X datum men ger även till övriga från Y datum." PEK resan är i DEC, den jag sökte på i Juli.
Jag ringde till vanliga SAS numret (0770-727 727) och frågade efter en plats i Business class på Austrian flight mellan Wien->Hong Kong i januari 2017.
Det var inga problem för agenten att hitta tillgängligheten. Hon kunde se vad jag kunde se på ExpertFlyer.

Det finns en Business class award på OS57 Wien->Hong Kong på 18, 20, 21, 23:e jan 2017.
Kod:
OS 57
VIE 17/01/20 13:00
HKG 17/01/21 07:25
772

Jag misstänker att man måste avboka först sedan boka nytt men du kan prova och rapportera.:)

Det gick att göra förra året utan problem. Jag har inte sett något som indikerar en förändring.

Talade precis med Tallinn som bekräftade att det är tillåtet att lägga till en utresa vid ett senare tillfälle, dvs. göra om en enkelresa till en tur/returresa. Samma agent har hjälpt mig tidigare och jag litar på att den har koll.

Jag ringde till vanliga SAS numret (0770-727 727) och frågade efter en plats i Business class på Austrian flight mellan Wien->Hong Kong i januari 2017.
Det var inga problem för agenten att hitta tillgängligheten. Hon kunde se vad jag kunde se på ExpertFlyer.

Det finns en Business class award på OS57 Wien->Hong Kong på 18, 20, 21, 23:e jan 2017.
Kod:
OS 57
772

Vi pratade om Swiss, och detta i Juli 2017. Inte helt säker på hur ovanstående är relaterat.

Vi pratade om Swiss, och detta i Juli 2017. Inte helt säker på hur ovanstående är relaterat.
Jag citerade fel ditt inlägg.
Jag skulle citera det här inlägget.
Vad är folks erfarenhet med att hitta tillgänglighet i Business class på Austrian? Jag tittar över högt och lågt att flyga med dom till Asien men likt sina kusiner i LH verkar det endast finnas synbara I awards under de absolut närmsta veckorna.

Tack doktorn, bättre tillgänglihet än "de närmsta veckorna" alltså tyvärr hästlängder i från de 2 säten jag jagar. :(

Orelaterat så kan jag tillägga till tidigare diskussion om Swiss är att Business sätena faktiskt ej synns i ANA enbart i EF. Skumt.

Tack doktorn, bättre tillgänglihet än "de närmsta veckorna" alltså tyvärr hästlängder i från de 2 säten jag jagar. :(
Det finns 2 Business class awardplster på samma datum (18, 20, 21 och 23 jan 2017) enligt ExpertFlyer, så gäller det att ringa till SAS och dubbelkolla.

Kod:
OS 57
772

Talade precis med Tallinn som bekräftade att det är tillåtet att lägga till en utresa vid ett senare tillfälle, dvs. göra om en enkelresa till en tur/returresa. Samma agent har hjälpt mig tidigare och jag litar på att den har koll.
Instämmer, jag talade med Kristina idag och hon sa att det går utmärkt att ändra en enkelresa till en t/r och även om man aldrig ska lita på kundservice så vågar jag nog tro på just denna individ.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen