Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Helt rookie här så sorry för dum fråga.
Jag har 2st vouchers och skulle vilja åka på solsemester med familjen jan/feb 2017. Thailand, Hawaii eller vart som där det är fint väder i vinter.
Jag har bara 120 000 eb poäng just nu så borde jag vänta med att boka resan tills jag har mer poäng eller risk att det blir svårare att hitta flyg sen?

Och via sas.se så kan jag inte aktivera voucher när jag försöker boka för alla fyra (2 vuxna och sen en femåring och en tvååring) utan isåfall måste jag boka först för mig och ett av barnen och sen likadant för frugan. Eller får testa ringa imorgon.

Frågan är väl egentligen. Hur skulle ni gjort?
Vi vill bara försöka åka iväg så billigt som möjligt med så lite byten som möjligt..

Hej!
Jag har 2st vouchers och skulle vilja åka på solsemester med familjen jan/feb 2017. Thailand, Hawaii eller vart som där det är fint väder i vinter.
Jag har bara 120 000 eb poäng just nu så borde jag vänta med att boka resan tills jag har mer poäng eller risk att det blir svårare att hitta flyg sen?

Och via sas.se så kan jag inte aktivera voucher när jag försöker boka för alla fyra (2 vuxna och sen en femåring och en tvååring) utan isåfall måste jag boka först för mig och ett av barnen och sen likadant för frugan. Eller får testa ringa imorgon.

Vi vill bara försöka åka iväg så billigt som möjligt med så lite byten som möjligt..
Arlanda-Bangkok med Thai til 140 000 poeng i Business, CT 2 personer.

Hej!

Om man flyger andra bolag än SAS så får man inte barnrabatt på poängresor, vilket gör att det drar iväg ordentligt i poängpris. Jag föreslår SAS till Kanarieöarna, boka så fort du hittar biljetter.

ROR Airport i Palau tillhör zonen "South East Asia". Smidigaste sättet att ta sig till ROR verkar vara att flyga via Seoul. Har jag förstått det rätt att trots att Seoul tillhör "Central & Far East Asia" så är detta okej eftersom båda zonerna kostar lika mycket poängmässigt?

Såhär hade jag ev. tänkt boka, är det okej? Detta borde kosta 95 000 poäng i first class för en person väl? (med voucher). Och typ 3000 i skatter kanske?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ROR Airport i Palau tillhör zonen "South East Asia". Smidigaste sättet att ta sig till ROR verkar vara att flyga via Seoul. Har jag förstått det rätt att trots att Seoul tillhör "Central & Far East Asia" så är detta okej eftersom båda zonerna kostar lika mycket poängmässigt?
Såhär hade jag ev. tänkt boka, är det okej? Detta borde kosta 95 000 poäng i first class för en person väl? (med voucher).
Routingen er gyldig, ikke noe problem! 95K m/voucher. Usikker på skatter, det må andre svare på :)

• Gilla
Reactions: Gus

Såhär hade jag ev. tänkt boka, är det okej? Detta borde kosta 95 000 poäng i first class för en person väl? (med voucher). Och typ 3000 i skatter kanske?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Utöver flygskatter behöver du att betala utreseskatt 50 USD med kontant vid utresa från Palau.

Palau travel guide - Wikitravel

Får man boka enkelresa Nordamerika-Europa via Asien?
Europa-Asien-Nordamerika är mot reglerna eftersom du flyger via en dyrare zon.
Du kan boka det som två bonusresor förstås.

Europa-Nordamerika-Asien KAN vara möjligt enligt reglerna men ingen har lyckat att boka den som en awards kostnad.

Arlanda-Bangkok med Thai til 140 000 poeng i Business, CT 2 personer.

Vi har två små barn också. Tänkte vi alla skulle åka business men förstår det kan bli kämpigt med SAS.
Försökte hitta med Thai men jag hittar bara detta?

Skärmavbild 2016-07-04 kl. 22.07.33.png Skärmavbild 2016-07-04 kl. 22.07.47.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen