Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Är det inte ganska gammaldags att man måste ringa för att boka sina awardbiljetter? Vore det inte smidigare och billigare för både SAS och oss kunder att vi kunder får tillgång till ett datasystem och bokar biljetterna själva, som man gör hos United? Då kan ju SAS lägga ned Tallinn och spara pengar på det.
Det har väl pratats om att det ska komma i lanseringen med nya sidan i höst
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jasså! :)Låter för bra för att vara sant!
I betaversionen (beta.sas.se) finns tyvärr inget stöd för multiroute alls i nån bokning och det är få flygbolag som har möjlighet att välja 8 leg i sina bokningar. Så i vårt fall, med våra specialönskemål, så får vi nog ringa Tallinn även i fortsättningen. Detta tills att alla *A-bolagen har enats kring ett gemensamt system för awardbokningar.
 

Thornado

Medlem
Är det inte ganska gammaldags att man måste ringa för att boka sina awardbiljetter? Vore det inte smidigare och billigare för både SAS och oss kunder att vi kunder får tillgång till ett datasystem och bokar biljetterna själva, som man gör hos United? Då kan ju SAS lägga ned Tallinn och spara pengar på det.

... med våra specialönskemål, så får vi nog ringa Tallinn även i fortsättningen. ....

Precis. Det vore givetvis smidigt att ha möjligheten att boka *A-awards (med/utan 2-4-1) via hemsidan, men så länge den bokningssidan inte blir mer flexibel än i stort sett allt annat jag sett hos något bolag så är nog det sista vi vill att de ska lägga ner Tallinn. Då riskerar man att hamna i en LifeMiles-situation där man får ta det som systemet erbjuder vad gäller routing och tider för en resa A-B och kan inte optimera för maximal tid i FCT osv.
 

Travel

Medlem
Hej
Lite grön på detta, har bara nyttjat amexkupong på SAS tidigare.
Min fråga:
Vill ta mig till Kapstaden från Köpenhamn i business.
Hur fixa detta, vilken rutt föreslås?
Går det att flyga till Kapstaden men hem från Joburg?
Poängkostnad?
Mycket tacksam för vägledning!
 

JohanA

Medlem
Hej
Lite grön på detta, har bara nyttjat amexkupong på SAS tidigare.
Min fråga:
Vill ta mig till Kapstaden från Köpenhamn i business.
Hur fixa detta, vilken rutt föreslås?
Går det att flyga till Kapstaden men hem från Joburg?
Poängkostnad?
Mycket tacksam för vägledning!
Ja med bland annat Lufthansa, Swiss, Ethiopian, South African eller Turkish.
Poängkostnaden med Amex 2-4-1 voucher är halva priset mot full award. Se SAS.se för aktuella poängpriser.
Open jaw går utmärkt.

Här är en bra snabbguide: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se
 

Gus

Medlem
Jag tittar på Lufthansa F till Centralamerika, åker troligtvis med en vän. Vi måste bestämma vilket veckordag vi ska åka på för att kunna söka semester från jobbet. Finns det större tillgänglighet vissa dagar än andra? När jag nu kollar framåt så ser tillgängligheten på söndagar lite sämre ut än de andra dagarna. Är det en slump eller brukar det vara så?
 
Jag tittar på Lufthansa F till Centralamerika, åker troligtvis med en vän. Vi måste bestämma vilket veckordag vi ska åka på för att kunna söka semester från jobbet. Finns det större tillgänglighet vissa dagar än andra? När jag nu kollar framåt så ser tillgängligheten på söndagar lite sämre ut än de andra dagarna. Är det en slump eller brukar det vara så?
Generellt så är det väl färre avgångar på lördagar?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen