agehall
Medlem
What? Hur får du ihop det? Jag har flera gånger åkt ut ur USA med bil efter att ha ankommit med flyg.OT, men har du reflekterat över att du måste lämna USA flygledes om du ankommer på ESTA?
What? Hur får du ihop det? Jag har flera gånger åkt ut ur USA med bil efter att ha ankommit med flyg.OT, men har du reflekterat över att du måste lämna USA flygledes om du ankommer på ESTA?
Nä, det har jag ingen koll alls
på! Är mycket tacksam för mer info! Kan man inte ankomma med flyg till USA och resa ut med annat färdmedel? Behöver man således ansöka om visum?
What? Hur får du ihop det? Jag har flera gånger åkt ut ur USA med bil efter att ha ankommit med flyg.
Ok, du har fel.Rätta mig gärna om jag har fel.
Mycket bra länk, tackar! Ser i min historik att de registrerat mina utresor till Canada och inresor därifrån helt i sin ordning, så det verkar ha betett sig precis som du skriver.Är man osäker kan man även kolla upp status på sin I-94 via Department of Homeland Security Consent och även se sin in/ut-rese historik i USA.
Pratar du om Co-terminals?Har någon lyckats få in ett "hål" i tredje zonen, dvs A och B ligger i tredje zonen och man ankommer till A och tar sig vidare på egen hand till B och fortsätter sin resa därifrån, inom 24 timmar? T ex, man flyger från Domestic Europe till South East Asia och använder Central Asia & Far East Asia som tredje zon och i denna zon ankommer man till Tokyo och därifrån tar man sig på egen hand till Seoul och fortsätter resan inom 24 timmar. Teoretiskt sett är ju Haneda - Narita ett hål på liknande sätt och det är ju godkänt i tredje zon (ja, jag vet att det är viss skillnad eftersom flygplatserna tillhör samma stad).
Vill minnas att SAS vanliga support kan hjälpa till om det är mindre än 24 timmar till avgång. Annars måste det vara Tallinn även till ombokningar. (kan vara 48 timmar - kommer inte ihåg säkert men har fått en sådan fråga i samband med att jag försökt...)åste en 2-4-1-biljett ombokas via Tallinn eller kan vanliga SAS support hjälpa till med det?