Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det har jag ingen koll alls

på! Är mycket tacksam för mer info! Kan man inte ankomma med flyg till USA och resa ut med annat färdmedel? Behöver man således ansöka om visum?

What? Hur får du ihop det? Jag har flera gånger åkt ut ur USA med bil efter att ha ankommit med flyg.

Som jag förstått det så räknas man inte som att ha avrest ur USA om man inte rest ut med något av de ESTA-godkända färdmedlen, varav bil inte är ett. Dvs man kan åka bil till Canada och tillbaka till USA igen, så länge man flyger ut ur USA därefter (eller kryssningsfartyg eller dylikt).
Rätta mig gärna om jag har fel.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Ok, du har fel.

Det som kan hända är att man inte registeras som att man rest ut, men detta är inget stort problem så länge man kan bevisa att man faktiskt avrest, genom att tex ha en stämpel i passet från (exempelvis) Kanada nästa gång man kommer till USA. Det är alltså fullt möjligt att resa ut med bil från USA och sedan flyga vidare, men det kan krävas lite specialhantering för att vara på den säkra sidan.

Är man osäker kan man även kolla upp status på sin I-94 via Department of Homeland Security Consent och även se sin in/ut-rese historik i USA.

• Gilla
Reactions: ekf
Har någon lyckats få in ett "hål" i tredje zonen, dvs A och B ligger i tredje zonen och man ankommer till A och tar sig vidare på egen hand till B och fortsätter sin resa därifrån, inom 24 timmar? T ex, man flyger från Domestic Europe till South East Asia och använder Central Asia & Far East Asia som tredje zon och i denna zon ankommer man till Tokyo och därifrån tar man sig på egen hand till Seoul och fortsätter resan inom 24 timmar. Teoretiskt sett är ju Haneda - Narita ett hål på liknande sätt och det är ju godkänt i tredje zon (ja, jag vet att det är viss skillnad eftersom flygplatserna tillhör samma stad).

Last edited:
Förresten, vet någon ungefär hur många olika SAS-kundtjänstmedarbetare det jobbar i Tallinn? Måste en 2-4-1-biljett ombokas via Tallinn eller kan vanliga SAS support hjälpa till med det?

Mitt livs första voucher triggad!

Kommer att använda den till en resa så långt bort som möjligt. Nya Zeeland, nån söderhavsö eller möjligen typ Hawaii eller där i närheten.

Har någon lyckats få in ett "hål" i tredje zonen, dvs A och B ligger i tredje zonen och man ankommer till A och tar sig vidare på egen hand till B och fortsätter sin resa därifrån, inom 24 timmar? T ex, man flyger från Domestic Europe till South East Asia och använder Central Asia & Far East Asia som tredje zon och i denna zon ankommer man till Tokyo och därifrån tar man sig på egen hand till Seoul och fortsätter resan inom 24 timmar. Teoretiskt sett är ju Haneda - Narita ett hål på liknande sätt och det är ju godkänt i tredje zon (ja, jag vet att det är viss skillnad eftersom flygplatserna tillhör samma stad).
Pratar du om Co-terminals?

Dvs flygplatser som räknas som samma stad.
I Stockholm är Bromma och Arlanda Co-terminals (osäker om Västerås och Skavsta räknas som co-terminals eller inte).

Annars kan du inte flyga som du säger.
Köpenhamn-Tokyo // resa på egen hand inom 24 timmar // Seoul-Singapore är ogiltig routing.

SAS tillåter inte surface sector (förutom för Co-terminals och Open Jaw) på bonusresor.

åste en 2-4-1-biljett ombokas via Tallinn eller kan vanliga SAS support hjälpa till med det?
Vill minnas att SAS vanliga support kan hjälpa till om det är mindre än 24 timmar till avgång. Annars måste det vara Tallinn även till ombokningar. (kan vara 48 timmar - kommer inte ihåg säkert men har fått en sådan fråga i samband med att jag försökt...)

När jag loggade in på SAS såg jag att jag har en outnyttjad voucher från förra året trots att jag redan utnyttjat den jag fått. Spenderade visserligen över 300´ men har bara premiumkortet. Enligt 018-numret är det bara att tuta och köra, ingen risk att de drar tillbaka den så här långt i efterskott. Någon annan som upplevt samma sak? En annan rolig sak som hände var att efter samtalet dök det upp 40´ poäng på kontot. Anledningen till det var att jag bokat 241 till Hong Kong för 140´ poäng och nu har SAS ändrat det till 100´ poäng. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen