Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Gus

Medlem
Jag har ett amex premium med ett extrakort kopplat till min fru. Min fru har också ett amex premium, med ett extrakort till mig.

Vi har båda kommit upp i vår voucher i år. Vi har en resa bokad med frugans huvudkort i november och en resa med mitt huvudkort i januari. Jag har precis pratat med solid försäkring (amex försäkringsbolag) och de säger att så länge man har ett aktivt amexkort så gäller försäkringar.

Nu till min fråga. Visst bör jag säga upp ett av våra huvudkort? Dels får vi ju tillbaka några slantar på redan inbetald årsavgift och dels kan man ju göra en ny värvning i sinom tid. Några synpunkter?
 

Impendill

Medlem
Så här ser det ut när man värvat enligt onlinelänkarna, fick det här på mailen:

Skärmavbild 2016-08-20 kl. 11.02.28.png

Amex kundservice bekräftade också att maxintjäningen gäller från och med att man införde det i de nya reglerna.
De poäng man tjänat sedan innan räknas inte in.
 

Impendill

Medlem
Så här ser det ut när man värvat enligt onlinelänkarna, fick det här på mailen:

Visa bifogad bild 55400
Amex kundservice bekräftade också att maxintjäningen gäller från och med att man införde det i de nya reglerna.
De poäng man tjänat sedan innan räknas inte in.

Det verkar också som att man skiljer på de olika korten vid inbjudan.
Jag har bjudit in två Amex-Elite också och då fått ett likadant mail om att jag bjudit in för 36.000 poäng.

Som jag förstår det finns gränsen om 100.000 per kort man bjuder in till.
 

Impendill

Medlem
Jag har gjort två värvningar i sommar. I mejlet ser jag inget som kan identifiera ägaren av det nya kortet.

Aha!
Nej, det är går ju inte.
Det enda sättet är att försöka ha koll på det själv men det blir ju svårt om man bjuder in många och att sedan veta vem som är vem osv.

Däremot så får man ju poäng även om personen i fråga inte uppfyller villkoren för att själv få välkomstbonusen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berrsus

Medlem
Efter lite olika beräkningar så tänkte jag nu gå från Premium till Elite. Är det något jag bör tänka på vid bytet för att maximera alt. möjliggöra fler poäng?
 

Impendill

Medlem
Efter lite olika beräkningar så tänkte jag nu gå från Premium till Elite. Är det något jag bör tänka på vid bytet för att maximera alt. möjliggöra fler poäng?

Har du uppnått din voucher för premiumkortet i år?
Är osäker på om man får ta med spenden till det nya kortet, men annars är det väl bara att byta.

Du kan ju låta någon av medlemmarna här bjuda in dig om du vill i denna tråden: http://www.businessclass.se/forum/threads/värva-mig-till-amex.33243/page-4#post-511216
 
Toppen