Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

MrDollar

Medlem
Hej alla,

Första inlägget här... Jag har en fråga:
Sitter idag med Amex Gold, där jag redan har en resa inbokad på, med försäkring etc ( ARN-LAX-ARN )
Kommer garanterat ha en spend på över 150.000:- under resan och tänkte då fan, måste ju ha ett Amex Premium så jag får den där vouchern. guldkortet är iofs bra med guld-status hos hertz etc.

Nu till min fråga, på Amex hemsida står att man kan får 10.000 EB poäng om man har en spend på 15k under 3 första månaderna, gäller detta även mig som redan är amex-kund?
Är nyligen bliven EuroBonus medlem och har växlat över alla mina amex poäng till EB poäng.
SAS EuroBonus Premium Card | Flygpoäng | American Express

Mvh
 

MrDollar

Medlem
Hej alla,

Första inlägget här... Jag har en fråga:
Sitter idag med Amex Gold, där jag redan har en resa inbokad på, med försäkring etc ( ARN-LAX-ARN )
Kommer garanterat ha en spend på över 150.000:- under resan och tänkte då fan, måste ju ha ett Amex Premium så jag får den där vouchern. guldkortet är iofs bra med guld-status hos hertz etc.

Nu till min fråga, på Amex hemsida står att man kan får 10.000 EB poäng om man har en spend på 15k under 3 första månaderna, gäller detta även mig som redan är amex-kund?
Är nyligen bliven EuroBonus medlem och har växlat över alla mina amex poäng till EB poäng.
SAS EuroBonus Premium Card | Flygpoäng | American Express

Mvh

Citerar mig själv, guldkortet kommer sägas upp efter resans slut och då kommer jag köra bara kombon Amex SAS Premium samt sas mastercard
 

Mangostan

Medlem
Jag var i samma sits förra året. Sa upp mitt Gold-kort i november och sökte Amex Elite (samma regler som Premium antar jag) i april. Fick bonuspoängen. De verkar ha någon flytande gräns, som jag uppfattar är minst tre månader. Du lär inte få några bonuspoäng om du gör ett direkt byte från Gold till Premium, utan vänta några månader, om du tycker att det är värt besväret.
 

blobloblo

Medlem
osäker på om man ens får poängen då man är amex guld medlem även via invite?

Som skrivits tidigare. Troligtvis inte, men det har hänt vid flera tillfällen att Amex gör fel och du får dina poäng trots allt. Antingen väntar du i 3 månader innan ansökan eller så chansar du och håller tummarna!
 
Toppen