Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar överrepresentation av EBG skulle jag tippa på. Vet dock inte om det är så intressant att gå in på det mer i detalj.

SAS måtte utsette Gull-kort pluss - Børs og Finans - E24
"SAS har imidlertid måttet legge lanseringsplanene på hyllen, og det planlegges nå en utrulling i månedsskiftet januar-februar."

Egentligen inget nytt, men jag blir lite nervös på om jag behöver ta en MR i januari. Utrullning i januari eller april?

Det beror väl mer på ditt intjäningsår än när de rullar ut Eurobonus 2.0. Erbjudandet Eurobonus kommer uppdateras i slutet av januari. När de nya nivåerna faktiskt går i gång är senare under våren.

Men som sagt. Om ditt intjäningsår tar slut den sista januari så är det innan dess du måste ha uppnått exempelvis 100 resor för EBD. Om ditt intjäningsår är senare så kan du vänta eftersom EBD inte kommer "finnas" förrän tidigast i april typ(?). Någon som minns exakt från pendlarmötet i Umeå?

Det beror väl mer på ditt intjäningsår än när de rullar ut Eurobonus 2.0. Erbjudandet Eurobonus kommer uppdateras i slutet av januari. När de nya nivåerna faktiskt går i gång är senare under våren.

Men som sagt. Om ditt intjäningsår tar slut den sista januari så är det innan dess du måste ha uppnått exempelvis 100 resor för EBD. Om ditt intjäningsår är senare så kan du vänta eftersom EBD inte kommer "finnas" förrän tidigast i april typ(?). Någon som minns exakt från pendlarmötet i Umeå?

Min uppfattning utifrån pendlarmötet är att programmet sjösätts den 1 maj 2014. Men inget var ju spikat då och den SAS-kontakt jag har säger att lanseringen (marknadsföringen) redan försenats till februari.

Ja, såklart. Det var bara jag som var otydlig.
Det jag menade var att det utifrån hans uttalande ser ut som att det skulle rullas ut i jan/feb. För mig låter det därmed som att att ny nivå kan gälla från och med då, men har ju även hört april. Om det skulle vara jan/feb, så hade jag självklart tagit en MR för att få ny nivå direkt, istället för att vänta till senare under våren när jag troligtvis kommer upp i nivån.

MAJ??? Så lång tid kvar? Alltså ingen idé då att göra ngn MR då mitt "år" löper ut i feb...Dvs om jag då skulle uppnåt 100k så blir det iaf inget EBD utan bara guld ett år till???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen