Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det spelar väl ingen roll. Poängen försvinner väl inte?

Nej, men spørgsmålet er vel om SAS vil opgradere EBG-medlemmer til EBD retroaktivt på baggrund af den foregående periodes pointindtjening, hvis ens kvalificeringsperiode udløber før de indfører EBD-niveauet. Tænker at det er baggrunden for spørgsmålet...

Bara hoppas att det inte blir apr/maj då det är min period.........skulle vara surt att ha mer än 200.000 baspoäng och inte bli EBD pga periodbrytning....
Har 2st resor i C-klass resor till Asien bokade (LH och SQ metall) innan maj månad, man kanske borde titta på ett annat FF-program...dvs vara lite otrogen :rolleyes:

Om du hinner upp i 100K poäng innan 30/4 skulle jag bli väldigt förvånad och besviken om du 1/5 inte blev Diamond. Jag har samma kvalificeringsår som du, dvs 1/5-30/4, så vi får hålla tummarna tillsammans.

Man sa väldigt tydligt från SAS att man inte skulle använda Pandionmodellen för Diamond, dvs kalenderår, så ordinarie kvalperiod kommer mest troligt att kvarstå.

Bara att vänta och se dvs. Min kvalperiod går ut 28/2 och jag kommer att uppfylla både poäng och antal legs för att bli Diamond.

Lite putt skulle jag ju bli om jag inte blev det, men det är ju bara att flyga lite mer under 2014 annars. =)

Hoppas det läcker ut lite mer info snart.... Mitt EB-år började 1 nov och jag behöver bestämma mig snart om jag ska bli EBD eller spara upp ännu mer miles på M&M för F awards. Nästa år är ett mellanår för mig hos M&M så tidsmässigt passar det bra att lägga flighter på ett annat program.

Ja, jag hoppas det kommer mer info inom väldigt kort, så man vet hur planera inför sista halvåret av kvalperioden....

....... och man själv framstår som Rain Man för att man frågar..... :)

Sitter man här och häckar och ojjar sig över miles hit och dit så är man en rainman för vad är det egentligen vi önskar? Få longeaccess och en liten bagde - ilandsproblem.

Har under föregånde period fått nästan 4 x guld och i år 3 mån in på perioden redan fått ihop 80 kmil plus. Hur viktigt är det för mig ? I princip inte alls. Det enda jag gillar med bonusprogram är att jag kan uppgradera mig så fort det finns plats över (ftgs recepolicy suger fett) - allt annat är totalt oviktigt för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen