Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
MAJ??? Så lång tid kvar? Alltså ingen idé då att göra ngn MR då mitt "år" löper ut i feb...Dvs om jag då skulle uppnåt 100k så blir det iaf inget EBD utan bara guld ett år till???

Som det har diskuterats tidigare, finns det nog gode möjligheter för att SAS kommer låta de som flyger in 100k under senaste perioden bli EBD när det införs, men det är ju inte nått garanterat så MR kanske inte är värt chansen..? Min period slutade i SEP/2013 hade då 225.000 Basis Point (70% på SAS, restan andra *A) kommer även upp på 100k innan MAJ skulle jag tro, men om inte skulle det ju känns lite segt om man inte fick EBD ändå när det infördes med tanke på att man klara gränsen för det redan 2 gånger senaste perioden. Men vi se helt enkelt hur SAS kommer göra, skulle inte undra mig om det blir uppskjutet till 2015 in the end :rolleyes:

Är inte du nära Pandion? :)

Kanske det... Har dock ännu inte fått någon inbjudan. ;)

Men nu är ju Pandion ju baserat på revenue's på enbart SAS flyg, och som sagt är en del av dessa intjänade på LX, LH o UA.
Även om jag flyger väldigt mycket SAS och en del long distance på fullt betald Business Class, så är det tyvärr mycket av det som är på billigaste Economy inom EU som nog drar ner revenue per flyg del.

Kanske det... Har dock ännu inte fått någon inbjudan. ;)

Men nu är ju Pandion ju baserat på revenue's på enbart SAS flyg, och som sagt är en del av dessa intjänade på LX, LH o UA.
Även om jag flyger väldigt mycket SAS och en del long distance på fullt betald Business Class, så är det tyvärr mycket av det som är på billigaste Economy inom EU som nog drar ner revenue per flyg del.

Det där med Pandion är skumt. Jag har genom åren själv haft som mest nästan 4 x guld (med gamla 70000 gränsen) och kollegor 7 x guld.
I nuvarande period är jag uppe i 147 500 poäng (nov-okt) och denna intensitet lär fortsätta resten av 2014 då ftg har många claimärenden öppna just nu, men dt lär nog inte bli ngt erbjudande från SAS ändå.

Det där med Pandion är skumt. Jag har genom åren själv haft som mest nästan 4 x guld (med gamla 70000 gränsen) och kollegor 7 x guld.
I nuvarande period är jag uppe i 147 500 poäng (nov-okt) och denna intensitet lär fortsätta resten av 2014 då ftg har många claimärenden öppna just nu, men dt lär nog inte bli ngt erbjudande från SAS ändå.

Gränsen, som är flytande eftersom det är de x antal kunder som spenderar mest biljettpengar på SK-flighter, tros ligga på ungefär 350 000 SEK per år. 2 eller 3 år i rad....

Mvh
/NotRyan

Har det börjat ryktas någon om datum för lanseringen? Eller en eventuell försening (vilket så bör innebära att det inte är april/maj som gäller för implementation heller)?

Har det börjat ryktas någon om datum för lanseringen? Eller en eventuell försening (vilket så bör innebära att det inte är april/maj som gäller för implementation heller)?

Försökte se om det skulle stå nåt mer i nya Scanorama, men icke... Tror vi får vänta och se. Det senaste jag hörde var att det var en försening av lanseringen, men det är än så länge obekräftat.

Finns säkert svar på denna fråga någonstans men hittar den inte.

Överföring från MR till EB. säg 1 milj MR, får man automatsikt EB guld?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen