Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag styrde SAS (vilket jag turligt nog inte gör), skulle de nya gränserna införas 1 februari. De som då fortfarande är inne i en kvalificeringsperiod får gränserna sänkta, men vad som hände under förra perioden är irrelevant. Undantag görs för de EBG som under förra perioden nådde upp till kraven för EBD, de blir då omedelbart uppgraderade under hela sin nuvarande period.

Om jag styrde SAS (vilket jag turligt nog inte gör), skulle de nya gränserna införas 1 februari. De som då fortfarande är inne i en kvalificeringsperiod får gränserna sänkta, men vad som hände under förra perioden är irrelevant. Undantag görs för de EBG som under förra perioden nådde upp till kraven för EBD, de blir då omedelbart uppgraderade under hela sin nuvarande period.

En variant kan ju vara att man gör som med EBP. Då gäller prestation under kalenderår (för EBP tre på varandra följande kalenderår). Besked om ny status kommer i mitten av februari med verkställighet från 1 april. Den nya nivån är ju tänkt att hantera "elitnivån" så inkvalificering kan eventuellt få ett liknande upplägg som EBP för att undvika "dagsländor"

När jag satt i loungen på CPH för några veckor sedan satt det ett par norrmän bakom mig som diskuterade den nya nivån. Om jag förstod det hela rätt påstod sig en av dem veta att man skulle kunna kvala in genom att ha haft EBG i ett visst antal år (5 år nämndes som troligt) i sträck. Om det bara skulle gälla vid lanseringen eller även senare vet jag inte.

Man får förstås ta det hela med en stor nypa salt då det finns en massa personer som tror sig veta, men det finns i varje fall ett visst mått av logik i det då långtidslojalitet är viktigt för SAS.

När jag satt i loungen på CPH för några veckor sedan satt det ett par norrmän bakom mig som diskuterade den nya nivån. Om jag förstod det hela rätt påstod sig en av dem veta att man skulle kunna kvala in genom att ha haft EBG i ett visst antal år (5 år nämndes som troligt) i sträck. Om det bara skulle gälla vid lanseringen eller även senare vet jag inte.

Man får förstås ta det hela med en stor nypa salt då det finns en massa personer som tror sig veta, men det finns i varje fall ett visst mått av logik i det då långtidslojalitet är viktigt för SAS.

Om så är fallet, så är det ju intressant huruvida de bara låter nivån EBG kvalificera, eller om de gör åtskillnad på HUR man kvalificerat sig sitt EBG. Jämför tråden om lifetime EBG...
Har själv inne på mitt 7:e år i sträck som EBG och har nyligen kvalificerat mig för det 8:e.

Sitter på SAS-mötet i Umeå.

EBD 50 tor

Lansering April
Lounge on arrival
Points never expire
Guaranteed reward flights
Gratis Guldkort till valfri person

I övrigt
Family pooling för alla kort
Sas connect?
Silverkort till guldmedlemmar

Hann inte se mer på power point-sliden. Var fortfarande inte spikat allt.

Ser fram mot detaljerad förklaring från SAS!
Varför 50 tor? Hur räknas tex ARN-CPH-LHR-ARN? Inte som tre legs utan som en tor?
Silverkort till guldmedlemmar? Vad menas?
Garanterad reward (award?) BRA - men till vilket pris?? Även om flighten visar C1 och nollad i resten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen