Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nämn en anledning till att LH-flyg skulle bli kvalificerande för EB-status? SAS har ingen nytta av EB-medlemmar om de inte flyger med bolaget utan bara postar dit.

Uppenbarligen har FB nytta av det! Där har du en anledning! Finns säkert en ekonomisk vinning i det om du frågar FB.
Jag gissar att SAS är för litet för att attrahera den stora skaran frekventa resenärer. Inrikesresenärer hittar dom lätt men inte stora skaran som ska ut i världen. Men det är min personliga åsikt.
Tillåt legs hos övriga *A precis som KLM/AF tillåter legs hos alla SkyTeam bolag så lockas fler frekventa resenärer. SAS funkar bra till första hubben i Europa men sedan tvingas dom alltid lägga över på en partner.
Jag har varit guld hos EB tidigare men hittat ett bättre alternativ.

Det finns faktiskt resemönster hos resenärer som genererar mer pengar till SAS än en frekvent person som flyger samma inrikessträcka en gång i månaden men som ändå vinner högre status på antal legs. FB har nog fattat det...

På AA räknas alla flyg utförda av en oneworld-partner som kvalificerande flyg och det bygger loyalitet mot AA såväl som mot alliansen. Men det känns inte som om *A är inne i en period att bygga allianslojalitet utan snarare tvärtom :(

Det är väl bara gå in i "guldloungen" istället, dit kommer inte EBS och business-resenärer in. Antar att det fortsätter vara lugnt där, eller?

Eller blir det så att Guld förpassas till vanliga loungen och dagens guldlounger blir förbehålla diamanterna - så att man kan satsa på ett riktigt bra utbud med äkta Champagne och mat...???

För min del så gör EuroBonus att jag tvingar mig att flyga mer SAS än jag annars skulle.

Exempel:
Idag gick jag avundsjukt förbi Sturups "Malmö Aviation-lounge" påväg mot min kycklingmacka ombord på 736a i SAS Plus....MMX-ARN. Utan EuroBonus hade jag lätt valt Malmö Aviation....

Så nog lönar det sig för SAS att erbjuda milesinjäning på LX/LH etc...

För min del så gör EuroBonus att jag tvingar mig att flyga mer SAS än jag annars skulle.

Exempel:
Idag gick jag avundsjukt förbi Sturups "Malmö Aviation-lounge" påväg mot min kycklingmacka ombord på 736a i SAS Plus....MMX-ARN. Utan EuroBonus hade jag lätt valt Malmö Aviation....

Sorry för offtopic men inte en chans att jag flyger något annat än Malmö aviation på inrikes. Helt i egen klass.. dessutom direkt från Bromma.

EBG och/eller SEN och poäng till awards får man fixa ändå.

För mig som är familjefar och inte bor i Skandinavien skulle jag uppskatta följande EBD-förmåner:
- Inkludera leg till Skandinavien på Amex 2-4-1 och/eller tillåt andra bolag i routingen
- Bättre tillgång på EB-biljetter i Plus/Business (omöjligt att åka Longhaul med 5 pers med nuvarande system) -- CHECK, hoppas implementeringen blir bra...
- Upgrade vouchers för Longhaul
- Tillgång till Star Gold (eller Business) lounger även om man inte flyger Star Alliance denna dag

Exempel:

Med Diners kommer du in på Malmö Aviations lounger.

- Tillgång till Star Gold (eller Business) lounger även om man inte flyger Star Alliance denna dag

Blir nog lite svårt med tanke på att det inte är SAS som har någon kontroll över dessa lounger. Sen blir nog Lufthansa inte glada heller ;)

Men att ge EBD tillgång till SAS lounger vid ankomst känns som en ganska vettig förmån, Lufthansa erbjuder samma förmån till Senator.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen