Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Givetvis går det att tjäna baspoäng hos andra *A-bolag. Diskussionen här har spårat ur lite tycker jag och antyder fel saker.

Inte en chans att EB skulle ta bort den möjligheten heller.

Gick just in på SAS-appen och upptäckte att min saknade EBG-kvalificerande flight från 8 nov CPH-ARN just landat på kontot. Tog bara 12-13 dagar...
Men sedan noterade jag något angående min kvalificeringsperiod.
Då jag gick med i EB i juni så är ju perioden juni-maj.
Men nu står det att för innevarande period är det juni 2013 t o m juli 2014. Kan inte minnas att jag sett detta förut och har det i så fall med EB 2.0 att göra?
Någon mer som noterat liknande?

EDIT: Enligt hemsidan så är det fortfarande maj som är deadline för kvalificeringsperioden. Kanske något fel i appen, men kan inte minnas att jag sett det tidigare. I min enfald så tänkte jag att de kanske förlängde med 2 månader pga det nya som ska bli. :rolleyes:

Last edited:
Övertygad om att SAS kommer vara generösa att ge status vid övergången till 2.0 - de vill ju locka kunder till sig, inte skrämma iväg.

Tror ni det finns en realistisk möjlighet att alla blir uppgraderade till nästa nivå vid införandet av EB 2.0? Är nämligen ytterst nära EBG. Undrar om jag bör se till att fixa EBG innan slutet av januari då övergången till 2.0 förväntas och på så sätt kanske få möjligheten till EBD, även om det spontant känns orealistiskt.

Tror ni det finns en realistisk möjlighet att alla blir uppgraderade till nästa nivå vid införandet av EB 2.0? Är nämligen ytterst nära EBG. Undrar om jag bör se till att fixa EBG innan slutet av januari då övergången till 2.0 förväntas och på så sätt kanske få möjligheten till EBD, även om det spontant känns orealistiskt.

Tror inte det är så stor chans att alla EBG automatiskt blir EBD i Januari...
Däremot att de som har nått kvalgränsen för EBD får det, är nog ganska troligt.

Menar du att dom skulle uppgradera dig till EBD från EBG så där utan vidare? Inte en chans. ;)

Där i mot det som diskuterats är ju om medlemar som är EBG och har flugit in de miles så behövs för EBD i sin senaste period skulle bli det vid lansering av EB 2.0

Men finns väl all anledning i världen att "go for" EBG anyway om du är så nära..? :confused:

Vad tror panelen om detta fallet:
Jag klarar inte gamla kravet om 20 flygningar för att få silver före min period utlöper sista Januari.
Däremot det nya på 10 flygningar, får jag Silver då tack vare eurobonus 2.0?
Värdet i silver är väl inte jättestort, men skadar inte då..
/b

Vad tror panelen om detta fallet:
Jag klarar inte gamla kravet om 20 flygningar för att få silver före min period utlöper sista Januari.
Däremot det nya på 10 flygningar, får jag Silver då tack vare eurobonus 2.0?
Värdet i silver är väl inte jättestort, men skadar inte då..
/b

Om din period utlöper sista Januari 2014, finns det väl goda möjligheter för att EB 2.0 har lanserats och du då får Silver om du har 10 SK flygningar. Så flyg du bara vidare... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen