Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

folo

Medlem
Man ska nog inte planera/budgetera sin status för att 500p-golvet gäller redan nu och att man får behålla poängen. Officiellt är 1 maj kommunicerat som start vilket t.o.m. skulle kunna betyda juni som första utbetalningsmånad med 500p-golv.

Jag fick +500p (helt korrekt) igår, sedan -500p och +500p igen idag. Så aboslut inte omöjligt att vi får en tjuvstart om de har betatestat klart i livemiljön nu :)
 
Man ska nog inte planera/budgetera sin status för att 500p-golvet gäller redan nu och att man får behålla poängen. Officiellt är 1 maj kommunicerat som start vilket t.o.m. skulle kunna betyda juni som första utbetalningsmånad med 500p-golv.

Jag fick +500p (helt korrekt) igår, sedan -500p och +500p igen idag. Så aboslut inte omöjligt att vi får en tjuvstart om de har betatestat klart i livemiljön nu :)
Nä ligger man just på gränsen för återkval av EBG/EBD och har bryt april-maj eller maj-juni ska nan nog inte räkna med detta.
 

intuition

Medlem
Jag har naturligtvis ingen insikt i varför det blev 500p och slutsatsen att det redan är igång är nog förhastad. :oops:
Jag mindes 1/4 from brytdatum för förändringen och att diskussionen var om datumet att räkna med skulle vara spend-datum eller krediteringsdatum. Men det är helt riktigt 1/5 så det är orimligt tidigt.

En gissning (en normal gissning utan några förnedrande prefix) är att de redan implementerat logiken med minimum 500 status poäng och när de i panik fick rulla tillbaka april månads statuspoäng ock köra in på nytt så använde de den programkod som var committad.

Om man nu behöver just 500p i maj också, så får man väl fundera på strategi och back-up. Jag hade kanske chansat på att få 500p i maj utan spend och om det sket sig så kan man köpa 500p. Men den som vill vara säker skaffar såklart de poäng de behöver på annat sätt!
 

Piffsan

Medlem
Noterar att det trillade in 2500 Statuspoäng, som man sedan dragit tillbaka - och ersatt m 500 statuspoäng- tanken var/är väl ändå att det är minst 500 statuspoäng?? 2500 statuspoäng är rätt summa för övrigt.
 

Jannes

Medlem
Noterar att det trillade in 2500 Statuspoäng, som man sedan dragit tillbaka - och ersatt m 500 statuspoäng- tanken var/är väl ändå att det är minst 500 statuspoäng?? 2500 statuspoäng är rätt summa för övrigt.
Hoppsan, du har fått *rätt* summa tillbakadragen? Det är illa.
 
Toppen