Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

TP12

Medlem
26 k statuspoäng är ju motsvarande 104 tkr spenderat på SAS-biljetter alternativt 177 tkr spenderat på övrigt. Med tanke på att max kredit på kortet i alla fall tidigare varit 120 tkr är det troligen lite mer än vad SEB hade tänkt sig.
Men som flera sagt ovan, det är nog så få med liknande omsättning att knappast SAS skulle reagera/agera på att man den vägen kan bli EB guld på en månad, utan att flyga.

Och i tillägg s är det kanske inte problem om det kommer ut en några fler EBG om de innehas av personer som inte flyger med SAS ändå eller i väldigt liten utsträckning.
 

Rickard_O

Medlem
300k är Max kredit, men den ska ju räcka 2 månader. Handlar du tex för 300k idag kan du inte handla förrän du betalt fakturan du får i april.
Ok, trodde den baserades på årsinkomsten! Hade inte sett något tidigare i villkoren om en maxkredit, inte för att det påverkar min pissiga lön ändå :)
 

Jönsson

Medlem
Oj jäklar vad det ramlade in statuspoäng helt plötsligt. Helt klart fördelaktigt just nu. Det var väl dessutom dubbla poäng även nästa månad.
 

LarsCph

Medlem
Ja, men enligt flera poster bryter det mot villkoren samt har renderat åtgärd från Mastercards sida när det missbrukats så vet inte om det är rekommenderat och att det alltid går ”bra”.

Verkligen? Jag har en limit på 175.000 och ibland (inte ofte, kanske 1 tillfälle under året) har jag behövat betala inn för att kunna fortsätta använda kortet. Jag har haft vanlig förbrukning på kortet men t.ex. rest mera i en period än vanligt. Vet du var det står i villkoren att man inte får betala in i förtid? Har inte haft något problem med SEB. Jag har dock aldrig haft konton i plus.
 

naeem

Medlem
Verkligen? Jag har en limit på 175.000 och ibland (inte ofte, kanske 1 tillfälle under året) har jag behövat betala inn för att kunna fortsätta använda kortet. Jag har haft vanlig förbrukning på kortet men t.ex. rest mera i en period än vanligt. Vet du var det står i villkoren att man inte får betala in i förtid? Har inte haft något problem med SEB. Jag har dock aldrig haft konton i plus.

Jag gjorde en extra inbetalning innan kampanjen och maxade därefter min limit, var inga problem att därefter göra en extra inbetalning igen! Säkrade EBG och på god väg mot Diamond. Jag tror att det är okej ibland men viktigt att inte göra detta hela tiden.
 
Toppen