Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

MLC

Medlem
Nu när det kom up organiskt här, hur ska man då tänka kring de andra korten som krediteras tillbaka på, speciellt då månader som man blivit fakturerad på (och redan betalat av).
Hamnar man inte då i en loop av att behöva igen ha spend på de korten för att ta igen krediteringen, om man då lyfter "allt" från Kort X till SASMC?

Kanske en diskussion man bör ta i Curve-tråden men ifall någon har ett kort svar?
Jag kör vanligt debit som annat kort, då behöver man ligga ute med pengarna. Annat alternativ är väl att köra t.ex. norwegian kortet.
 

folo

Medlem
Nu när det kom up organiskt här, hur ska man då tänka kring de andra korten som krediteras tillbaka på, speciellt då månader som man blivit fakturerad på (och redan betalat av).
Hamnar man inte då i en loop av att behöva igen ha spend på de korten för att ta igen krediteringen, om man då lyfter "allt" från Kort X till SASMC?

Kanske en diskussion man bör ta i Curve-tråden men ifall någon har ett kort svar?
Behöver inte vara ett kreditkort. Man kan ju köra debitkort via sin bank kopplat mot lönekontot eller kanske Revolut (nån annan får bekräfta om Revolut är en bra eller dålig ide för detta).
 

Jannes

Medlem
Har kört Norwegian, men att deras faktureringsperiod är 15e till 15e har ställt till det lite, speciellt innan jag tog dyrare Curve.
Men att köra mot debitkort är inte en dålig idé, då får man men stor sannolikhet tillbaka pengarna (hur snabbt går det?) innan krediten ska betalas. Får testas nästa gång. Tack!
 

palmen

Moderator
Behöver inte vara ett kreditkort. Man kan ju köra debitkort via sin bank kopplat mot lönekontot eller kanske Revolut (nån annan får bekräfta om Revolut är en bra eller dålig ide för detta).
Många som fått problem med Revolut vad man läst så inget jag skulle tipsa om.
 

MLC

Medlem
Har kört Norwegian, men att deras faktureringsperiod är 15e till 15e har ställt till det lite, speciellt innan jag tog dyrare Curve.
Men att köra mot debitkort är inte en dålig idé, då får man men stor sannolikhet tillbaka pengarna (hur snabbt går det?) innan krediten ska betalas. Får testas nästa gång. Tack!
Kommer tillbaka på ett par dagar för mig.
 
Fick in statuspoäng men har ej fått uppdaterad status hos SAS, hur länge brukar man få vänta på det? Har flyg om 3 dagar så funderar på om man behöver ringa in för att putta på?
 

Attachments

  • FAA986D0-4504-410D-8E3F-681E09FFCCDA.jpeg
    FAA986D0-4504-410D-8E3F-681E09FFCCDA.jpeg
    48,5 KB · Visningar: 161

Sir Lemon

Medlem
Precis. Det är funktion Curve kortet som diskuteras mycket här på forumet, GBIT (Go Back In Time) - flytta transaktion X från kort A till kort B. Beroende på vilken typ av medlemskap hos Curve avgör hur lång tid tillbaka man kan flytta transaktioner, hur stort belopp man kan flytta och hur många transaktioner man kan flytta.
Är det inte egentligen att man flyttar fram redan gjorda transaktioner till en helg med exempelvis dubbla poäng?
 

intuition

Medlem
Strax över 26k status poäng på en månad. Hade Amex Elite poängen trillat in idag hade jag alltså kunnat bli eb gold med 0 flyg på en månad, vet inte om det känns bra eller dåligt.
26 k statuspoäng är ju motsvarande 104 tkr spenderat på SAS-biljetter alternativt 177 tkr spenderat på övrigt. Med tanke på att max kredit på kortet i alla fall tidigare varit 120 tkr är det troligen lite mer än vad SEB hade tänkt sig.
Men som flera sagt ovan, det är nog så få med liknande omsättning att knappast SAS skulle reagera/agera på att man den vägen kan bli EB guld på en månad, utan att flyga.
 
26 k statuspoäng är ju motsvarande 104 tkr spenderat på SAS-biljetter alternativt 177 tkr spenderat på övrigt. Med tanke på att max kredit på kortet i alla fall tidigare varit 120 tkr är det troligen lite mer än vad SEB hade tänkt sig.
Men som flera sagt ovan, det är nog så få med liknande omsättning att knappast SAS skulle reagera/agera på att man den vägen kan bli EB guld på en månad, utan att flyga.
300k är max.
 
Toppen