Senaste nytt

SAS Dialogmöte i Göteborg 24 februari 2017

Behöver ni några punkter att ta upp?
Hehe... Du menar så att vi inte bara sitter där och hyllar dem för att briljanta satsningar och deras tydliga kommunikation..?

Jag har på min agenda:
* Otydlighet i servicekoncept. Vad ingår när? Vad är Plus idag? Varför är det så svårt att förstå vad som gäller?
* Förmåner som EBD, framförallt som Plusresenär på short-/mediumhaul
* Prioriterat sätesval som EBD i Plus
* Livet efter JetTime: Framtidsplaner för GOT-CPH
* Uppföljning av min klassiska käpphäst om avsaknaden av vettiga bokningsklasser på GOT-CPH. Det har blivit bättre i Go, men inte i Plus. SAS Plus via CPH orkar numer inte att hänga med i priskonkurrensen från Lufthansas Business-kabin.

Sen vore det skoj att höra lite om framtida planer för GOT och ev. utrikesdestinationer. Hur har det gått med funderingarna på att erbjuda sådana i och med nya CRJer på väg in?

Någon som herr @Agö vill skicka med mig?
Tänk att vara SAS-representant på 12-mötet med detta gäng vargar...
Han börjar bli van. Anders kör ju numer pendlarmöten två gånger per år i Göteborg, efter London-intermezzot...

Hade väldigt gärna gått denna gång, jag kände att det var görbart iom att det var i stan... sen kom jag på, när jag läste ovan, att det blir långt att ta sig hem från Washington för att gå på mötet... :-(

Viktigaste för mig i år är:

Hur satsar man på affärsresenären när man tar bort lounge och fasttrack på outstations?

Hur skall hemma loungerna förbättras rent konkret nu när punkt ovan är fakta?

Prioboarding kaoset, Status på tekniska lösningen på Prioboarding?

Vad är tanken med EBD nivån? Vad är förmånerna när man redan reser i plus?

Vad är den långsiktiga planen för SAS i Göteborg?

Toppen