Jag fick mail från SAS ang dialogmötet:
Hej,
Stort tack för att du tog dig tid att delta i ett av våra möten i Göteborg den 24 februari. Dialogen med dig och andra som reser ofta, är ovärderlig för oss i vårt förbättringsarbete – och den ger konkreta resultat. Vid vårt möte delade vi med oss av ett litet axplock av alla de förändringar som har införts efter input i dessa forum.
Vi är medvetna om att det finns förbättringspotential när det gäller några av de områden som diskuterades vid vårt möte: EuroBonus, SAS nya IT-plattform och sas.se, våra avgångar till/från Göteborg (inkl. val av flygplanstyp) samt flödena före och efter flygning (såsom boarding, lounge och bagagehantering). För din information gör vi för närvarande följande insatser:
Vi fortsätter att utveckla och bygga vidare på EuroBonus, som fyller 25 år. Vi investerar mer än någonsin i vår nya IT-plattform, digitalisering och nya lösningar som förenklar resandet för dig. SAS kabinpersonal utrustas med varsin iPad, för att kunna erbjuda ännu bättre, och mer personlig service ombord. Vi arbetar intensivt och målinriktat för att säkra de förbättringar som är nödvändiga kring vår nya hemsida.
När det gäller SAS avgångar till/från Göteborg så ligger fokus på att:
- Utveckla och säkra en konkurrenskraftig och bra tidtabell Göteborg – Stockholm
- Utveckla och säkra en väl fungerande transferprodukt via Köpenhamn och Stockholm
- Erbjuda direktflyg till utvalda destinationer i Sverige och Europa
Under 2017 kommer vi fortsatt att investera i SAS Lounger runt om i världen, vår kortlinjeflotta uppdateras successivt med vår nya kabin och under hösten lanseras Europas snabbaste WiFi ombord.
Slutligen: Vår målsättning är att göra livet enklare för dig som reser ofta med oss, med en bra tidtabell, ett bra nätverk – och genom att hela tiden bli bättre på allt vi gör. Vi kommer inom kort att kunna summera årets säsong av dialogmöten som började i Visby i oktober 2016 och avslutas i Kiruna i mars 2017. Under de 12 möten som då genomförts så har vi haft nöjet att träffa hundratals frekventa resenärer. Vi kommer nu att utvärdera årets säsong och se hur och vad som kan/bör göras för att utveckla dessa möten till nästa gång vi ses.
Tack för att du flyger med SAS, vi ser fram emot att hälsa dig välkommen ombord snart igen.
Hälsningar från SAS