Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

image.jpg
Andra gången i rad tyckte SAS Connect cabin crew på rutten LHR-ARN idag att något tilltugg ingår i EBD-förmånen gratis dryck i Go utan att jag bett om det. Förra gången följde det med chips med min GT, denna gång ville de skicka med en pizza slice och när jag avböjde (hade laddat upp i United Club-loungen så jag klarade mig) så blev det istället en dubbel GT. Är förklaringen brittisk personal under ”the festive season” eller kanske en besättning som har erfarenhet av en viss Manchester-baserad BC-medlems (no names, please!) törst ombord? ;)
 
Last edited:
Mycket trevligt danskt crew ombord på SK2848 FAO-ARN idag, som enligt egen info är "oppe å hjälper Arlandabasen med extrapersonale". Att pralinerna inte räckte till alla i Plus gör inget när crew proaktivt erbjuder muffins och choklad till kaffet istället. Tänk vad mycket det gör med riktigt bra service. SAS när det är som bäst!
Hade den pursern igår från BCN till ARN SK1812, en super trevlig person om du fortfarande är om bord hälsa från Peter som var med på flygningen igår och hälsa att jag tycker det var en fantastisk service han gav och mycket trevliga samtal.
 
Jag behövde kontakta SAS över telefon tre gånger idag då det jag ville göra inte fungerade på hemsidan computer says no - internt fel bland annat.
Den längsta svarstiden var 10 minuter vilket är snabbt med tanke på rådande omständigheter, då nyttjade jag optionen att knappa in mitt Eurobonus numer samt att välja att bli uppringd alla tre gångerna.

Dock får SAS se sig slagna av Finnairs Platinum linje där dem svarade efter ca 5-7 minuter när jag ringde de två gånger idag.

EDIT: stavning
 
Last edited:
CPH-ARN tekniskt fel 7/1, +3h sen till GOT. Claim 8/1 och 250€ på kontot 14/1.
Kan du vägleda mig om hur du claimade ersättningen för förseningen. SAS ställde in mitt flyg för 1 månad sen och jag gjorde en anspråk direkt efter direkt hos SAS (www.care.flysas.com). Jag gjorde en claim för 1 månad sedan och jag har ännu inte fått någonting än. Har varit i kontakt med SAS support som har skickat påminnelse ett par gånger men ingen framgång. Märkligt vis har alla här fått ersättning inom 1-2 veckor. Vet någon vad det kan bero på?
 
Kan du vägleda mig om hur du claimade ersättningen för förseningen. SAS ställde in mitt flyg för 1 månad sen och jag gjorde en anspråk direkt efter direkt hos SAS (www.care.flysas.com). Jag gjorde en claim för 1 månad sedan och jag har ännu inte fått någonting än. Har varit i kontakt med SAS support som har skickat påminnelse ett par gånger men ingen framgång. Märkligt vis har alla här fått ersättning inom 1-2 veckor. Vet någon vad det kan bero på?
Gjorde precis som dig, vet inte varför ditt ärende dröjer. Jag fyllde bara i det som behövs och sedan fungerade som tänkt. Inga tips tyvärr.
 
Kan du vägleda mig om hur du claimade ersättningen för förseningen. SAS ställde in mitt flyg för 1 månad sen och jag gjorde en anspråk direkt efter direkt hos SAS (www.care.flysas.com). Jag gjorde en claim för 1 månad sedan och jag har ännu inte fått någonting än. Har varit i kontakt med SAS support som har skickat påminnelse ett par gånger men ingen framgång. Märkligt vis har alla här fått ersättning inom 1-2 veckor. Vet någon vad det kan bero på?
Har du någon status som är guld eller högre?
I autosvaret jag fick i måndags står att handläggningstiden är 7-8 veckor, men att statuspassagerare får prioritet.
Anar att många som skriver här får del av den förmånen.
 
Har du någon status som är guld eller högre?
I autosvaret jag fick i måndags står att handläggningstiden är 7-8 veckor, men att statuspassagerare får prioritet.
Anar att många som skriver här får del av den förmånen.
Ja, Jag är EBG. I autosvaret jag fick för ca 5 veckor sen står det ''Our handling time at the moment is approximately 6-8 weeks.''
Jättemärkligt att det dröjer.
 
Toppen