Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Ja, Jag är EBG. I autosvaret jag fick för ca 5 veckor sen står det ''Our handling time at the moment is approximately 6-8 weeks.''
Jättemärkligt att det dröjer.
Vad är det egentligen som du dröjer? Du skickade in ett claim för fem veckor sedan, då fick du svaret att det dröjer 6-8 veckor innan de har hanterat ditt ärende.

Om tre veckor kan man tycka det är märkligt att det dröjer, men just nu så är det ju ingen försening mot vad de har sagt?!
 

rsimon

Medlem
Fick just nu jättebra service av SAS vanliga kundtjänst och medarbetaren V. Ville boka vissa flyg till London City (LCY) med Swiss som Star Alliance Award som inte ville hittas i den vanliga sökningen på hemsidan, delsträckorna fanns dock synliga.

Ben för ben söktes resan fram och biljetterades till sist utan problem :cool:
Chapeau!
 

Kevinator

Medlem
Mejlade Diamond support då jag har haft strul med mina 241.
Fick svar efter 20 dagar.
Man börjar att be om ursäkt och sen löser det hela helt fantastiskt och dessutom redogör alla 241 med resp bf.datum
Wow SAS. Bra jobbat sas
Kul att det löste sig på ett bra sätt för dig! Samtidigt väldigt spännande hur SAS kan vara konsekvent inkonsekvent i alla lägen. Jag har ett utestående 241-ärende som har släpat sedan nov förra året. Mejlade Diamond support för 2 veckor sedan som svarade mig att de inte kan hjälpa till med 241-ärenden eller se status på dem :confused::mad:
 
  • Gilla
Reactions: hco

eddo

Medlem
Har jag missat att Amex-vouchers med utgångsdatum 31/12-21 blivit förlängda (utöver undantaget för asien-resor)? Om inte så tackar jag SAS-agenten som hanterade mitt telefonsamtal tidigare idag... :)
 
Hej på er alla! Har passivt följt sidan under många år men har nu valt att "signa up", passar på en gång på att tacka för all intressant läsning och alla uppenbart kunniga medresenärer!

Tänkte dela med mig av en relativt ny erfarenhet som jag undrar om fler än jag varit med om. Hade en resa till Alicante bokad nu på lördag för mig och familjen, en resa som i början av januari flyttades till nu på måndag. Det intressanta i sammanhanget är att SAS aldrig meddelade mig om ändringen... Vid kontakt med SAS kundtjänst nu i går fick jag information om att misstaget var deras (tekniskt problem) och att resan självklart återbetalades om jag så ville...För mig var det första gången på 15 år som detta hände, någon annan som varit med om samma sak? MVH V.S.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Hej på er alla! Har passivt följt sidan under många år men har nu valt att "signa up", passar på en gång på att tacka för all intressant läsning och alla uppenbart kunniga medresenärer!

Tänkte dela med mig av en relativt ny erfarenhet som jag undrar om fler än jag varit med om. Hade en resa till Alicante bokad nu på lördag för mig och familjen, en resa som i början av januari flyttades till nu på måndag. Det intressanta i sammanhanget är att SAS aldrig meddelade mig om ändringen... Vid kontakt med SAS kundtjänst nu i går fick jag information om att misstaget var deras (tekniskt problem) och att resan självklart återbetalades om jag så ville...För mig var det första gången på 15 år som detta hände, någon annan som varit med om samma sak? MVH V.S.
Händer lite då och då att man inte får info om det tyvärr. Senast förra veckan ändrades en resa för mig 3h utan att jag fått info om det.

Nu är jag inne och tittar mina bokningar typ 1 gång per vecka utifall att något ändras, men det ska ju inte behövas.
 

Maja

Medlem
Hej på er alla! Har passivt följt sidan under många år men har nu valt att "signa up", passar på en gång på att tacka för all intressant läsning och alla uppenbart kunniga medresenärer!

Tänkte dela med mig av en relativt ny erfarenhet som jag undrar om fler än jag varit med om. Hade en resa till Alicante bokad nu på lördag för mig och familjen, en resa som i början av januari flyttades till nu på måndag. Det intressanta i sammanhanget är att SAS aldrig meddelade mig om ändringen... Vid kontakt med SAS kundtjänst nu i går fick jag information om att misstaget var deras (tekniskt problem) och att resan självklart återbetalades om jag så ville...För mig var det första gången på 15 år som detta hände, någon annan som varit med om samma sak? MVH V.S.
Samma sak hände mig med en Star Alliance awardbokning med Swiss. Inget mail eller SMS och de vägrar erkänna att de gjort något fel. Såg tack och lov detta inom de 15 dagarna jag har på mig att boka om vilket jag även har gjort nu.
 
Toppen