Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

011430121

Medlem
Onsdagens flygning SK907 upplevde jag väldigt trevlig den största delen av det tillskrivas den värdinna som jag hade på min sida i Business.
Redan när jag kommer fram till 1D säger hon till @fcx och mig, ni kommer väl med från Stocholms flyget?
Min mot fråga hur kan du veta det, Peter säger hon jag var med på samma flyg och när jag gick av sa mina kollegor att du kommer att få två trevliga resenärer med dig till New York!

Värdinnan gjorde ett väldigt trevligt och uppmärksammade när något behövdes fyllas på, det kändes som man var hembjuden till henne, provsmakning av vinerna o.s.v.

Flygningen i övrigt 136 pax vilket ger en beläggning på 50% av dessa var det 17 i C varav de flesta nog hade uppgraderat sig från plus, två dagar för var det 6 pax i C och fler i plus än vad det satt i den kabinen.

Redan från start var ena toaletten i C urfunktion, och vad ännu värre enligt mig så fans inget WiFi ombord, och om jag förstår kabinchefen rätt så är inte det installerat på SAS nyaste A330 SE-REH

För er som åker SK904 i kväll kommer att få åka med den värdinna vi hade det för den enda svensktalande alla andra talar Norska.
 

pycko

Medlem
Sk 121 till Malmö i kväll, helt fantastisk crew. Började med flight deck med ett underbart välkomnande, fortsatte med bemötande i världsklass. Grannen ville ha en alkoholfri öl men det fanns icke, då sa stewarden ”du får 1/3 starköl plus en ramlösa så kan du ta bilen hem och frestas inte dricka en hel. En riktigt bra flygning!
 

DavveP

Medlem
Otroligt tacksam för suverän och hjälpsam personal på Landvatter vid gate idag. Efter en snäll och vänlig fråga fick jag åka med den tidigare flighten. Är Diamond och de intressanta i det här fallet är att det var en SAS Plus Bonus biljett. Hon kikade med sin kollega om de gick fast de var en Bonusbiljett. Och hemma 1,5 timme tidigare. Tack SAS, det hade jag inte förväntat mig det.
 

aruba1

Medlem
Sk 121 till Malmö i kväll, helt fantastisk crew. Började med flight deck med ett underbart välkomnande, fortsatte med bemötande i världsklass. Grannen ville ha en alkoholfri öl men det fanns icke, då sa stewarden ”du får 1/3 starköl plus en ramlösa så kan du ta bilen hem och frestas inte dricka en hel. En riktigt bra flygning!
Det var jag som ville ha en Mikkeller lättöl och det var alltså du som satt på 2D. Tyckte också att den manliga stewarden skötte det väldigt bra! Ovanligt att få så bra service inrikes.
 

Storguten

Medlem
Äntligen är spriten tillbaks på SAS Guld loungen på ARN. Även Gin, dock så tog en nyöppnad flaska Gordon's slut på tiden det tog att dricka första G&T'n så det vart tydligen ett otroligt sug på de första dropparna som plockades fram strax efter lunchbuffén.
 

Attachments

  • IMG_20220407_144524.jpg
    IMG_20220407_144524.jpg
    81,4 KB · Visningar: 208
  • IMG_20220407_153606.jpg
    IMG_20220407_153606.jpg
    88,8 KB · Visningar: 191
Last edited:

GOTBound

Medlem
Familjen GOTBounds påskresa gick i stå innan vi ens kom iväg till GOT idag då yours truly och Master GOTBound vaknade med förkylning och feber i morse.
Jag ringde SAS i morse för att meddela att vi inte kommer dyka upp idag då vi redan var incheckade online och kom fram på mindre än en minut, redan där SAS det här har ni gjort bra, jag förklarade min uppkomna situation för operatören som bad om bokningsrefrensen, knappade lite och sa att våra biljetter var låsta, vilket jag viste då det behövde avbokas >24h avgång, men operatören bad mig vänta då hen skulle titta vad hen kunde göra. Efter några minuters väntan återkom operatören och förklarade att nu var allt fixat, full refund och önskade mig glad påsk samt ett krya på dig.

Jag hade inga förhoppningar om detta utan blev väldigt positivt överraskad av hur fint SAS fixade detta åt mig trotts <24h till avgång.
 
Last edited:
Toppen