Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Resan hem från LAS Palmas, jag, min syster, systerson på 10 år och våra föräldrar. När det var dags för servering fick vi enl mig god kycklingsallad. Dock tycker inte systersonen om sin mat alls. Frågar då om det finns möjlighet till pizzan som finns att köpa ombord. Crew kom sedan med en rykande god pizza och tog bort ”kuben” som åts upp snabbt ihop med lite chips och annat gott. Riktigt trevlig service. Flög LPA-CPH-GOT T/r i SAS Plus.

Resan hem från LAS Palmas, jag, min syster, systerson på 10 år och våra föräldrar. När det var dags för servering fick vi enl mig god kycklingsallad. Dock tycker inte systersonen om sin mat alls. Frågar då om det finns möjlighet till pizzan som finns att köpa ombord. Crew kom sedan med en rykande god pizza och tog bort ”kuben” som åts upp snabbt ihop med lite chips och annat gott. Riktigt trevlig service. Flög LPA-CPH-GOT T/r i SAS Plus.

Även dottern fick samma bemötande på ARN - AGP förra veckan.
Bra där SAS.

I fredags den 19 juni SK2963 ARN-MRS.
Nu är jag inte den som för statistik på mina flygningar, men genom åren har det blivit mellan 1600-2000 med SAS skulle jag tro, de flesta av dem bra och trevliga.
Fredags resa gjorde jag tillsammans med @Susanne och @Tommy
Ombordstigningen var lite annorlunda, den skedde vi bakdörren för samtliga passagerare vid Gate 15, när vi kommer fram till rad 1 så hälsas vi välkommen av purser och en värdinna.
Hoppas det inte var svårt att hitta denna gate sa pursern.
Vi fick inte tillstånd att börja taxa ut, kaptenen sa att vi måste vänta vid gaten i 30 minuter, tack vare mycket flyg över Europa.
Väl uppe i luften så började serveringen snabbt, pursern heter Petra och värdinnan heter Alexsandra såg vi på namnskyltarna, de bekanta boxarna delades med med ett extra trevlig varsågoda och drycken kom snabbt efter.

Efter ett tag så kommer kaptenen utifrån cockpit och vi fick en snabb ögonkontakt var vid han kommer ut i kabinen och hoppas att allt är bra.
Vi startade på bana 3 R1, vilket kanske inte är så vanligt de konstaterade vi till samman , tidigare under eftermiddagen landades det på bana 2 08, vilket inte heller är så vanligt.
Kaptenen anförtrodde oss vad han tror skall hända med SAS A 340 maskinerna, vi hade nöjet att få diskutera SAS med kaptenen i över 10 minuter.

Den mycket trevliga servicen fortsatte av Petra och Alexandra som med falkögon noterad när något på bordet var påväg att ta slut, och snabbt fråga om vi önskade något mer.
Alexsandra hade arbetat hos SAS sedan i vintras och Petra hade jobbat några år mer.
Vi började diskutera även med dem, diskussionen gled så klart in på SAS minnen man har haft under åren.

Det här blev mycket, kontentan av det hela är att kaptenen, Petra och Alexandra gjorde denna till en fantastisk och oförglömlig resa.
Fick ta en bild på Petra och Alexsandra och med godkännande från dem lägga upp den på BC

7CDC22DC-40FB-4D44-AB18-72AECA002AC4.jpeg

@Trox menar du att ni, utöver ersättning för utlägg orsakade av strejken, även fick ersättning för förseningen enligt EU-reglerna?? Trodde de hade åberopat ”extraordinära omständigheter”. Vi fick intet...

@Trox menar du att ni, utöver ersättning för utlägg orsakade av strejken, även fick ersättning för förseningen enligt EU-reglerna?? Trodde de hade åberopat ”extraordinära omständigheter”. Vi fick intet...

Man har fortfarande rätt till ersättning för utgifter i samband med extraordinära omständigheter. Man har dock inte rätt till kompensation enligt EU261/2004 artikeln X...

Toppen