Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

I tråden för ESSA har det några gånger redan uttryckts uppskattning över att SAS flyger den extra milen för att möjliggöra poängöverföringarna, men jag tycker det är väl värt ett inlägg även i Bra-Gjort-SAS-tråden:

Tack SAS! Det är roligt att se att sådant här faktiskt händer även i verkliga livet! Det är definitivt ett plus-i-kanten i min bok.

Blev uppgraderad fr - till + vid gate på flighten till Chicago i lördags. Maskinen skrev ut en lapp men gatekvinnan kastade den direkt. Mot slutet av boardingen kom en man som hade blivit seatad på min stol, den bästa i -, och jag fick flytta fram.

Bokad i + hem och det verkar fullt i - så jag har visst hopp om att samma kan hända på onsdag.

Klockren Diamondbehandling idag på SK1767 ARN-PRG. Fick en najs spread utan att behöva flasha kortet. Plus för Ringi och god öl. Damen på gångplats frågade om hennes bekant fick flytta fram till mittenplatsen på vår rad men flygvärdinnan bullshittade lite och hävdade att platsbyten måste ske innan start. Snyggt där. Tummen upp SAS. Undrar dock om jag hade kunnat klaga och fått något i kompensation om flygvärdinnan hade valt att gå med på platsbytet? Troligtvis inte, eller?

Attachments

• 87C101CC-2EF9-47C4-9E71-657A1D8A031D.jpeg
    87C101CC-2EF9-47C4-9E71-657A1D8A031D.jpeg
    54,4 KB · Visningar: 353
Upplevde en väldigt trevlig besättning igår mellan HKG-ARN, särskilt då den manlige pursern som var riktigt jovialisk. I vanlig ordning på längre flighter brukar jag gå över till galley och be om en öl. Det leder alltid till lite ölsnack, i synnerhet då Mikkeller. En stund efter att jag druckit upp ölet hörde jag mitt förnamn sägas, det var pursern som stod bredvid stolen min och undrade om jag ville ha en öl till, en burk som han höll i ena handen. Självklart tackade jag ja, annat hade varit oförskämt. Var första gången som en ur besättningen använde mitt förnamn då han/hon tilltalade mig.

Upplevde en väldigt trevlig besättning igår mellan HKG-ARN, särskilt då den manlige pursern som var riktigt jovialisk. I vanlig ordning på längre flighter brukar jag gå över till galley och be om en öl. Det leder alltid till lite ölsnack, i synnerhet då Mikkeller. En stund efter att jag druckit upp ölet hörde jag mitt förnamn sägas, det var pursern som stod bredvid stolen min och undrade om jag ville ha en öl till, en burk som han höll i ena handen. Självklart tackade jag ja, annat hade varit oförskämt. Var första gången som en ur besättningen använde mitt förnamn då han/hon tilltalade mig.

Haha. Annat det än när man blir eye-balled och tillsagd att använda toaletterna i ekonomiklass...trots att man sitter i den främre business-delen! Eller när en dansk groggvagnschaufför kör in i tanten din som sitter ned i sin stol, och sedan å det grövsta säger till henne att hon ska flytta på sig, också i business :D Skandinaviska SAS-lotteriet, det kan bli hursomhelst.

Haha. Annat det än när man blir eye-balled och tillsagd att använda toaletterna i ekonomiklass...trots att man sitter i den främre business-delen! Eller när en dansk groggvagnschaufför kör in i tanten din som sitter ned i sin stol, och sedan å det grövsta säger till henne att hon ska flytta på sig, också i business :D Skandinaviska SAS-lotteriet, det kan bli hursomhelst.

Hehe, låter onekligen sisådär. Just från Hong Kong har jag tre gånger i rad haft riktigt bra besättningar. De har samtliga gånger varit svenska förutom de obligatoriska kineserna som alltid jobbar hårt och är vänliga.

Hur blir man påkörd i sas business av en serveringsvagn om man sitter i stolen?

Toppen