Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Moco

Medlem
Hur blir man påkörd i sas business av en serveringsvagn om man sitter i stolen?

Ja, ponera att det i den gamla kabinen fanns en öppning i konstruktionen - dvs utrymmet mellan stolarna horisontellt sett. Där körs vagnen snett in och träffar fot, ben och knä. Det var inte det i sig som var intressant, utan att han sedan gick igång och skällde på henne, och gav blanka f*n i att be om ursäkt trots att det var han som gjort fel.
 
Ja, ponera att det i den gamla kabinen fanns en öppning i konstruktionen - dvs utrymmet mellan stolarna horisontellt sett. Där körs vagnen snett in och träffar fot, ben och knä. Det var inte det i sig som var intressant, utan att han sedan gick igång och skällde på henne, och gav blanka f*n i att be om ursäkt trots att det var han som gjort fel.
Sakta i backarna. Flygningen är väl till för personalen och inte för passagerarna. Så han gjorde ju absolut inget fel, utan ni gjorde ju fel genom att förstöra hans arbete genom att ha valt att vara med på hans flygning. Stackars kabinpersonal som måste ta hand om människor, det är ju något som kommer som en överraskning när man börjar jobba som kabinpersonal. Så, bad ni om ursäkt att ni flög?

;).
 

Moco

Medlem
Sakta i backarna. Flygningen är väl till för personalen och inte för passagerarna. Så han gjorde ju absolut inget fel, utan ni gjorde ju fel genom att förstöra hans arbete genom att ha valt att vara med på hans flygning. Stackars kabinpersonal som måste ta hand om människor, det är ju något som kommer som en överraskning när man börjar jobba som kabinpersonal. Så, bad ni om ursäkt att ni flög?

;).

Sant. Je regrette.
 

mischadee

Medlem
Gjorde mileagerun till Hong Kong i helgen med vändande plan och hade plusgradeat till Business på hemvägen för liten chans att sova. Så fort jag satte mig i stolen råkade jag ut för det ökända problemet med ingen luft i stolsdynan och stolen lekte mer eller mindre sitt eget liv hela flighten. Klagade på det och dåligt wifi till Diamondsupporten och i morse hade jag en ursäkt i mailboxen och 34 000 extrapoäng insatta på mitt konto. Hade inte alls räknat med så mycket kompensation. Tack SAS, det här gjorde ni bra.
 

MrDollar

Medlem
Gjorde mileagerun till Hong Kong i helgen med vändande plan och hade plusgradeat till Business på hemvägen för liten chans att sova. Så fort jag satte mig i stolen råkade jag ut för det ökända problemet med ingen luft i stolsdynan och stolen lekte mer eller mindre sitt eget liv hela flighten. Klagade på det och dåligt wifi till Diamondsupporten och i morse hade jag en ursäkt i mailboxen och 34 000 extrapoäng insatta på mitt konto. Hade inte alls räknat med så mycket kompensation. Tack SAS, det här gjorde ni bra.
Det var ju riktigt bra ersättning & snyggt av SAS.
 
Gjorde mileagerun till Hong Kong i helgen med vändande plan och hade plusgradeat till Business på hemvägen för liten chans att sova. Så fort jag satte mig i stolen råkade jag ut för det ökända problemet med ingen luft i stolsdynan och stolen lekte mer eller mindre sitt eget liv hela flighten. Klagade på det och dåligt wifi till Diamondsupporten och i morse hade jag en ursäkt i mailboxen och 34 000 extrapoäng insatta på mitt konto. Hade inte alls räknat med så mycket kompensation. Tack SAS, det här gjorde ni bra.
Helt galet bra, och galet att SAS inte har någon tabell hur mycket ersättning som ska utgå vid diverse fel, beroende på status, kabinklass o.s.v. Fick i våras 5000 poäng för löst bakstycke samt ingen luft i stolsdynan och 2000 poäng för att wifi inte fungerade. Satt i Business och var EBD... Riktigt dåligt.
 

squeezen

Medlem
Gjorde mileagerun till Hong Kong i helgen med vändande plan och hade plusgradeat till Business på hemvägen för liten chans att sova. Så fort jag satte mig i stolen råkade jag ut för det ökända problemet med ingen luft i stolsdynan och stolen lekte mer eller mindre sitt eget liv hela flighten. Klagade på det och dåligt wifi till Diamondsupporten och i morse hade jag en ursäkt i mailboxen och 34 000 extrapoäng insatta på mitt konto. Hade inte alls räknat med så mycket kompensation. Tack SAS, det här gjorde ni bra.
Nog för att mileage run har huvudsyfte för baspoäng. Men fanken vilken total intjäning det blev! Kan bara gratulera!
 
Toppen