För tusan, SAS, ni kan ju när ni verkligen vill.. Dagens tur i SAS Plus till Bryssel var nog en av de bästa kortdistansare jag haft på länge, kanske sedan dess de avskaffade business. Kändes att det var på rätt väg redan vid "välkommen ombord". Visst kan det ha haft med att det var väldigt låg beläggnig (bara 3 i plus) att göra, men ändå.
Hel rad till mig själv? Check. Varm handduk? Check. Diamond-welcome i Plus? Check. Den där berömda bordsduken? Check. Servering från galley istället för vagn? Check. En matlåda som faktiskt var riktigt bra? Check (brisket med rotfrukter). Mikkeler i riktiga glas? Check. Upprepad fika-påfyllande med ett leende? Check. Allmänt väldigt trevlig crew? Check. (1 norsk och 3 svenska)
Dessutom parkerad vid gate nästan 10 minuter före tidtabell. Och väskan låg på bandet innan jag var framme (visst, det är långt att gå i Bryssel, men..)
Det går ju. Tänk om det kunde vara så bra (eller åtminstone i närheten - jag kan acceptera att det blir lite lägre servicegrad när det är 30 pers vs 3) varje gång. Och tänk om jag inte behövde skriva om en sådan upplevelse i "det här gjorde ni bra", utan det var standard...