Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Konstig att det är så extremt olika åsikter om red lager. Jag har smakat den två gånger och tycker inte att den är drickbar även om jag älskar Mikkeller för övrigt och gillar både deras SAS wit och APA. Jätteroligt att det håller i sig iaf med Mikkeller-ölen på SAS. :)

Tummen upp till SAS som serverade wit på SK166 GOT - ARN ikväll, det fick grävas lite i vagnen innan CC hittade en wit och en red, tyvärr ingen apa. En sak som jag noterade var att den var försedd med svensk pantettikett, m.a.o specifikt lastad för inrikes gissar jag för det har jag aldrig sett på longhaul

Fick precis en bra story från en vän som passar in i denna tråd.
En vän hade i förväg köpt uppgradering till plus för sig och sina 2 barn (en infant in lap) på EWR-ARN. Visade sig dock att denna avgång inte flögs med en A330 utan med LAN-planet där PLUS-kabinen inte är något annat än economy med extra benutrymme.
Sa till min vän att klaga på det och nu någon vecka senare så har poängen för uppgraderingen kommit tillbaka så det är möjligt att uppgradera hemresan till USA istället.
Bra jobbat SAS!

SAS är bra när det strular, det är min erfarenhet(därav flyger jag gärna SAS). Fick otroligt bra hjälp med ombokning via olika flygplatser i Europa för att ta mig till/från Geneve(GVA) i samband med vulkanaskan som drog in över Europa 2010.

Motsatsen var BA som drog som en avlöning när vi fastnade i passkontrollen i Miami(MIA). Om jag orkar minnas skall jag berätta i annan tråd.

SAS visade sig från sin flexibla sida i veckan, var tidigt på CPH och frågade vid incheckning kan jag få komma med på kärran som går om en halv timme istället för att vänta 3timmar? (Visade Plus biljett via OptionTown & EBD-kortet)
Ja då om du raskar på så, spårade/löpte igenom en tom fast track & en tillika tom passkontroll och stod vid D103 5 minuter efter incheckning.

Hemresan lika så hade jag som vanligt bokat in mig på sista kärran då man inte vet hur kundmöten går, var tidigt på LHR, nu hade jag dock inte plus utan bara en T-klassad eco. Fick tipset av checkin-agenten att tala med supervisor som stod vid automatcheckinen.
Hon tittade på listan över beläggning på planen och på mig och sedan på mitt EBD kort och sa No worries, I'll get a seat for you Jumbooze, since you are loyal to us.

I sådana här lägen känner jag att det är synd att jag inte tror på att jag lyckas förlänga mitt EBD.

Tummen högt upp för SAS och den nya kabinen. Sitter i skrivande stund påväg till Newark med SK909 och har det riktigt mysigt. Bra stol, textiler, utrymme, AVOD system och inte minst WiFi.

En lite krydda på moset med denna flighten var att vi norr om Skagen kom in i Washington kärrans "bak-blås" varpå vi sjönk kraftigt i en vänster gir. Tom. Kapten på planet lät lite uppjagad (av förvåning tror jag) när han talade i kabin sekunderna efteråt.

Skål & trevlig helg

Toppen