Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag flög med SAS till Hamburg imorse.
En familj med två barn satte sig på andra sidan av gången av min stolrad och pappan på min sida av stolraden.

En flicka fick gå in i cockpiten med hjälp av en flygvärdinna när planet var parkerat på Arlanda.
Flickan kom tillbaka till sin plats och hon berättade för sina föreäldrar om sitt besök på cockpiten begeistrat.
Andra flickan som var mindre var lite grinig och började att gråta före start. Samma flygvärdinna kom och delade ut leksaker och hon blev lugn igen.

Det är sådan enkel sak som gör mig glad när jag ser det även om det inte handlar om service till mig.
Hoppas att flickorna kommer att älska att flyga i fortsättning.

SAS, Det har ni gjort bra!

Last edited:
Blev Guld fyra dagar efter inskickad förfrågan, var kanske lite naiv när jag tänkte att det skulle öka prio automatiskt..
Tror ärendet får den status man har när det skickas in. Precis som att status vid bokning av biljett är det som hamnar på pax listan och i gate/säk maskinerna också. Hände mig i CPH när jag gick från EBS till EBG. Bokade resan som EBS och flög som EBG, fick bråka som bara denn för att få gå genom Fasttrack oavsett om jag hade EBG kortet i plånboken...

Tror ärendet får den status man har när det skickas in. Precis som att status vid bokning av biljett är det som hamnar på pax listan och i gate/säk maskinerna också. Hände mig i CPH när jag gick från EBS till EBG. Bokade resan som EBS och flög som EBG, fick bråka som bara denn för att få gå genom Fasttrack oavsett om jag hade EBG kortet i plånboken...

Det verkar som att man behöver korrigera allt manuellt för att vara säker på att behandlas enligt nya statusen.
Jag har börjat maila runt till olika *A bolag för att se till att jag på mina kommande bokningar genomförda innan EBG verkligen också får guldstatus på boardingkortet, en hel del jobb både för mig och för flygbolagen - konstigt att man inte kan göra någon form av körning för att korrigera detta.

När jag vidarebefordrade mina ärenden till EBG-mailen fick jag svar samma dag - hade då väntat besked på vanliga kundtjänst i mellan 16 - 21 dagar, viss skillnad.

Så bra tips för er som går upp i status!
(Man undrar ju även om de är lika långsamma åt andra hållet)

Hvis du havde haft EBG kortet i hånden var du nok kommet igennem uden brok ;)
Jag har börjat maila runt till olika *A bolag för att se till att jag på mina kommande bokningar genomförda innan EBG verkligen också får guldstatus på boardingkortet, en hel del jobb både för mig och för flygbolagen - konstigt att man inte kan göra någon form av körning för att korrigera detta.
Hvorfor klarer du det ikke ved check-in?

Men det giver da lidt forståelse for at der til tider kan være ventetid hos kunderservice..

Hvis du havde haft EBG kortet i hånden var du nok kommet igennem uden brok ;)
Hvorfor klarer du det ikke ved check-in?

Men det giver da lidt forståelse for at der til tider kan være ventetid hos kunderservice..

Finns en del anledningar att ändra detta tidigare på Air New Zealand kunde jag tex välja bättre seating efter att min status blev ändrad till "frequent flyer status".

Toppen