Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

För två veckor sedan skulle jag och en kollega flyga till Mexiko, en resa som påbörjades i Köpenhamn.
Jag frågade SASpersonalen i loungen om det fanns några BCtaggar kvar. Hon hittade inte några, men fortsatte leta efter jag gått och kom upp till mig drygt 10 minuter. Med ett stort leende överlämnade hon en tagg hon hittat.
Verkligen uppskattat från min sida!

Tack till SAS att de lyssnar... Denna info står i EB mail som kom nyss.

10303_ghost.gif

10303_ghost.gif

Vi har lyssnat och förenklat
10303_ghost.gif

Nu sänker vi poängpriset för resor till södra Europa med 25%. Oavsett destination inom Europa kostar nu från 30 000 poäng t/r med SAS.

SAS points charts - SAS

Sitter i SAS-loungen på HEL med två kollegor. Själv har jag EBD men de är statuslösa (nåja, en EBS), men jag fick ta med båda två in här iaf. Med tanke på att det är i stort sett helt tomt här så kändes det bra att de kunde vara lite flexibla.

Man måste berömma SAS för att dom har lyckats få 15 rader SAS PLUS mellan OSL-HAU.

Nu väntar jag bara på att se hur många av stolarna som fylls upp.

Rätt bra ekonomi på denna flygningen om man får till 66% av platserna fyllda.

Att ta med "för många" in i en lounge kommer nog alltid att gå med skandinavisk management. Svårt att kontrollera. Är man trevlig så kommer de ofta att släppa in för många... svårare i Japan eller USA, mer hierarkiska och regelstyrda länder...
Per

Äppelmusten på SAS C Longhaul!!! Inte sett den tidigare (kan ha missat den på vinlistan kanske?).
Flög hem i går och var väldigt trött och ville konsekvent undvika allt med alkohol och de rekommenderade den till maten istället för äppeljuicen som jag beställde.
Drack ett par glas och var väldigt nöjd då den inte var så söt och helt i min smak.

Toppen