Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Efter att läst en hel del på businessclass.se är det nu dags för mitt första inlägg. Var på väg hem till Kastrup från Oslo i fredags, hade Plus biljett bokat 1615, men kom tidigare till Gardermoen. Gick till gaten för 1500 flyget och frågade om det gick att byta. Skall tilläggas att flyget hade en plats kvar. Han tittade i datorn, och säger "tyvärr får du då ha någon bredvid dig och sitta i mitten". Jag tar allt sade jag, bara jag kommer hem tidigare. Mycket bra SAS, sånt gillar jag.

Har aldrig skrivit i denna traden tror jag, men nagong gang skall vara den forsta. I fredags var flyget fran HEL till ARN ca 40 minuter sent och landade 5 minuter innan anslutningen till Manchester skulle avga. SAS holl kvar flyget till MAN i en halvtimme sa alla inklusive baggage kunde komma med. Mycket bra SAS (Finnair som jag flyger en del med nu och ha manga kollegor som flyger med vantar inte en sekund!).

Flög i lördags LHR-ARN i plus (som anslutning från UA4 från Houston).

Priority boarding fungerade klockrent. Det gör det visserligen "alltid" i London nu. Kom fram efter att boarding varit igång ett tag, men det finns ju separat kö för prio boarding. Tänk om de bara kunde göra så överallt...

Priority-taggat baggage kom som nr 3 på bandet (kanske för att det var prio taggar från United? )

Och som grädde på moset så landade poängen på kontot redan under söndagen.

Vad är det som händer?! :O

Har aldrig skrivit i denna traden tror jag, men nagong gang skall vara den forsta. I fredags var flyget fran HEL till ARN ca 40 minuter sent och landade 5 minuter innan anslutningen till Manchester skulle avga. SAS holl kvar flyget till MAN i en halvtimme sa alla inklusive baggage kunde komma med. Mycket bra SAS (Finnair som jag flyger en del med nu och ha manga kollegor som flyger med vantar inte en sekund!).

Det där är bra under förutsättning att man inte skapar följdförseingar på den ankommande flygplatsen i stället. 30 minuter kan man ofta flyga ikapp eftersom det är en del luft i tidtabellen, men jag har också varit med om att man väntat på sent ankommande passagerare och sedan har det slutat med att de 20 minuter man väntade inledningsvis blev 40 minuter på ankomstflygplatsen, med andra problem som följd inklusive missade anslutningar.

Det där är bra under förutsättning att man inte skapar följdförseingar på den ankommande flygplatsen i stället. 30 minuter kan man ofta flyga ikapp eftersom det är en del luft i tidtabellen, men jag har också varit med om att man väntat på sent ankommande passagerare och sedan har det slutat med att de 20 minuter man väntade inledningsvis blev 40 minuter på ankomstflygplatsen, med andra problem som följd inklusive missade anslutningar.
Vi landade 20 minuter efter tidtabell, de hade stenkoll pa connections redan fran arlanda och de hade 1 timme att byta.

Toppen