Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag kanske haft tur, men jag har alltid lyckats boka om till tidigare flighter. Samtliga flighter har varit i plus, och alltid frågat i gaten. Edit: Kom just på att en gång när jag frågade snällt om flight change så berättade de att det berodde på biljettypen.
Kan det vara så att plus kan boka om, och diamond kan boka om go?

Jag kanske haft tur, men jag har alltid lyckats boka om till tidigare flighter. Samtliga flighter har varit i plus, och alltid frågat i gaten. Edit: Kom just på att en gång när jag frågade snällt om flight change så berättade de att det berodde på biljettypen.
Kan det vara så att plus kan boka om, och diamond kan boka om go?
Under alla år jag bokat om en icke ombokningsbar biljett så har det alltid funkat i gaten utom enstaka ggr när det varit helt fullt. Att få till det vid incheckning är dock inte speciellt lätt.

Ang plus, ja, du kan alltid boka om till samma bokningsklass. Ang DIamond kan boka om Go, det är ingen officiell förmån. Jag har alltid lyckats när jag haft ingen eller låg status också. Det hänger mer på Gate Agent än status skulle jag säga.

Jag var på möte med 2 kollegor, @rogeks @knordl i Köpenhamn. Jag var bokad i Plus på en tidigare flight än dom. Dom var bokade i minus, Bägge två är EBD men fick inte byta flight vid gaten till samma som mig trots att plats fanns på den tidigare flighten. Gatepersonalen hävdade att SAS inte vill ändra minusbiljetter utan vill att folk betalar för att ändra...

Ang DIamond kan boka om Go, det är ingen officiell förmån. Jag har alltid lyckats när jag haft ingen eller låg status också. Det hänger mer på Gate Agent än status skulle jag säga.

Pandion kan väl boka om alla biljetter om jag inte minns fel. Definitivt inte Diamond (tyvärr). Men vid gate brukar det gå, och jag har vid ett par tillfällen sett Diamond/guld få prioritet på att göra det framför statuslösa.

Lättare checka in i Tyskland.
Märkte idag att i stället för använda Lufthansa appen går det nu checka in från Frankfurt på SAS appen.
en trevlig nyhet som man dock verkar glömt informera om..... Jag har i alla fall inte sett något.
det kommer tillomed SMS och email på samma sätt som vid resor från Sverige.

trevligt för lufthansa appen är lite trög.

Lättare checka in i Tyskland.
Märkte idag att i stället för använda Lufthansa appen går det nu checka in från Frankfurt på SAS appen.
en trevlig nyhet som man dock verkar glömt informera om..... Jag har i alla fall inte sett något.
det kommer tillomed SMS och email på samma sätt som vid resor från Sverige.

trevligt för lufthansa appen är lite trög.
Om jag minns inte fel skickade SAS för ett tag sedan om ändringen.
Du kan se vilka destinationer kan du checka in online = du kan checka in med appen, från länken nedan.
https://www.sas.se/allt-om-resan/checka-in/checkin-via-internet/check-in-mojligheter/

är ju bara Diamant så jag får ju inte alla meddelande från SAS :)

förr förra veckan var det lufthansa som gällde för mig så denna vecka var en nyhet för mig i alla fall.

Toppen