Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Måste säga att Best Availability är riktigt bra. Som vanligt sent ute för att boka julresan till Luleå. Kör en open jaw med hemresa från Stockholm, CPH-ARN-LLA, ARN-CPH för 2 500 kr. Frid och fröjd, inte mycket att snacka om. Tittar på resa LLA-ARN den 26 december. Varje år gör jag samma misstag att inte boka denna flight tidigt. SAS vill ha 1949 kr i Go för den avgång jag vill/måste åka med för att hinna till den traditionella annandagssupen i Stockholm. Det är väl svettigt e m m. Givetvis finns det inga ordinarie bonusplåtar kvar så här nära inpå jul. Checkar då Best Availability, 7000 p och 204 kr i skatter på den aktuella avgången.

Kan ju om inte annat vara ett tips om någon annan hamnar i samma situation inför stundande jul- och nyårshelger.

Måste säga att Best Availability är riktigt bra. Som vanligt sent ute för att boka julresan till Luleå. Kör en open jaw med hemresa från Stockholm, CPH-ARN-LLA, ARN-CPH för 2 500 kr. Frid och fröjd, inte mycket att snacka om. Tittar på resa LLA-ARN den 26 december. Varje år gör jag samma misstag att inte boka denna flight tidigt. SAS vill ha 1949 kr i Go för den avgång jag vill/måste åka med för att hinna till den traditionella annandagssupen i Stockholm. Det är väl svettigt e m m. Givetvis finns det inga ordinarie bonusplåtar kvar så här nära inpå jul. Checkar då Best Availability, 7000 p och 204 kr i skatter på den aktuella avgången.

Kan ju om inte annat vara ett tips om någon annan hamnar i samma situation inför stundande jul- och nyårshelger.

Har UME-ARN den 28:e för 9000p och 183 kr. :)
Bokade ARN-UME 23 dec tidigt (några månader sedan) och tänkte att "jag kan ju ta ett tag på mig och planera hemresan", men så var inte fallet. Några dagar senare fanns inga ungdomsbiljetter kvar och jag fick använda några av mina kära poäng.
Hellre 9000 EB poäng fattigare än att åka med t.ex Norwegian och riskera att komma fram på Nyårsdagen. :)

Har precis genomfört två bra flygningar i Plus ToR Köpenhamn - Beijing. Jag är allergisk mot mandlar och försöker alltid byta ut den påsen mot chips. Det brukar vara lite si och så med viljan hos personalen att göra detta. På utresan så var det inga problem att få både cashew och chips istället för mandelpåsen. När jag sen frågade om det var ok att köpa en Mikkeller öl som serverades i business så tittade hon på mig och sa att för mig var det gratis. på hemresan frågade jag samma sak om ölen, då sa hon att den bara serverades i business. När jag upprepade att jag kunde betala för den så kollade hon upp på vilket säte jag satt i och sa att hon kunde hämta en till mig gratis. Frågan är om personalen har börjat se i manifestet att man är EBD?

Överlag två bra flygningar med glad och trevlig personal (både svensk, dansk, norsk och kinesisk). Också fullt i både business och Plus, men en massa platser lediga i economy. Så jag förstår att SAS vill utöka antal plus-platser på vissa sträckor.

Capture.JPG

Det här är riktigt, riktigt smart... Samtidigt som man gör kunden nöjd så lägger man grunden till att kanske få in några extra bokningar också, speciellt från såna som oss :D

Håller med, synd bara att de enda bokningarna jag har i december är awardbokningar :)

Toppen