Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

KRN-ARN idag, 1/10. Skulle köra en muffins till kaffet, men då jag langade fram mitt EBD/Diners så blev jag bjuden på det jag tänkte köpa. En liten gest men ändå så trevlig.
Dessutom fick jag idag för första gången inbjudan till SAS pendlarmöte. Närmsta för mig som bosatt i Kiruna blir ju Luleå, så jag får väl se om det blir möjligt att delta
..

KRN-ARN idag, 1/10. Skulle köra en muffins till kaffet, men då jag langade fram mitt EBD/Diners så blev jag bjuden på det jag tänkte köpa. En liten gest men ändå så trevlig.
Dessutom fick jag idag för första gången inbjudan till SAS pendlarmöte. Närmsta för mig som bosatt i Kiruna blir ju Luleå, så jag får väl se om det blir möjligt att delta
..

Jag fick oxå en sådan inbjudan, så kommer du hit 12/12 @rob74 ?

Jag och @bern747 var ute och tog en middag i luften med SK4769 OSL-PRG och vändande SK4768 PRG-OSL den 18/9. Dessa två resor ska jag egentligen skriva en reserapport om, så tänker här bara berömma crew som gjorde detta till en av de absolut bästa SAS-flygningar vi har haft.

Det var nämnligen så att dagens crew inte riktigt trodde på att vi skulle åka med vändande plan mot Oslo igen och blev därmed oerhört glada och förvånade när vi klev på igen. Det blev lite småprat med purser innan vi satte oss och hörde ”boarding complete” och såg att vi hade 10 rader Plus för oss själva.

Sen kom följande:

Välkomna till denna SAS – Star Alliance-flygning till Oslo. Speciellt till herrarna på rad 1

När vi så kom upp på marschhöjd, så kom purser ut med en bricka med två flaskor bubbel, utan att vi hade efterfrågat detta och även resten av crewet såg att trivas med vår närvaro med leenden riktade mot oss.
Resten av resan flöt på bra. Vi blev uppmärksammade så fort glasen började närma sig slutet och det var ju självklart lite synd att resan skulle ta slut, tyckte vi.

Så. Tack, SAS för att ni har personal som kan få en resa i Plus mellan Prag och Oslo att kännas som en Business Class-resa över Atlanten. Det är ni som gör att jag fortsätter vara er lojal.

Tack till SAS och den trevliga damen i fast track på CPH imorse som lät mig använda fast track även om jag bara är silvermedlem med Go-biljett. Förseningar i Öresundstågstrafiken gjorde att jag fick väldigt bråttom till 07:20-flyget mot ARN. Gate A21 och ca 12 min väntetid i säkerhetskontrollen med knappt 25 min till avgång.

Bagaget kom inte fram på bandet i eftermiddags på ARN. Eller, rättare sagt, en av väskorna var borta. Gick bort till ankomstservice och fick hjälp direkt. Damen knappade någon minut och kunde direkt säga var väskan är, tog mina kontaktuppgifter, sa att den skulle köras hem till mig under dagen och gav mig begriplig skriftlig information med ärendenummer etc.

45 minuter senare ringer SAS och säger att min väska kommer att levereras hem till mig kring klockan 20:00. Klockan 20:02 plingar det på dörren och jag återförenas med min smutstvätt.

Mycket smidigt och smärtfri upplevelse.

Första gången jag någonsin hör ett utrop (vad jag kan minnas) där man hänvisar go till toaletten längst bak och plus till den främre. Helt rätt :)
Tycker det händer då och då, men det är ytterst sällan de följs upp och många passagerare ignorerar det (lite som priority boarding).

Den andra varianten är "köa bakom rad nn" där nn är där plus börjar. Det tror jag aldrig sett fungera, åtminstone efter att gardinen försvann. På senaste turen hänvisade de till hygieniska skäl att inte köa för nära galley, men det var ingen som brydde sig om det heller.

Toppen